• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060401839
  • خبرنگار : 50976

شور عشقی که غوغا می‌کند

شور عشقی که غوغا می‌کند

ایسنا/فارس همزمان با سراسر کشور و با زائرین امام حسین(ع) در کشور عراق مردم شیراز در راهپیمایی دلدادگان اربعین حضور حداکثری داشتند و از دلایل خود برای شرکت در این راهپیمایی گفتند.

به رسم هر سال مراسم جاماندگان اربعین امام حسین(ع) همزمان با زائرین کربلا در عراق با حضور پرشور مردم شیراز برگزار می‌شود. دلدادگانی که از ساعت ۹:۳۰ صبح از میدان امام حسین(ع) به مقصد شاهچراغ(ع) شروع به پیاده‌روی کرده‌اند.

مادرانی که در روز گرم چهارم شهریور ماه در این راهپیمایی شرکت کرده و وحدت و عشق به امام حسین(ع) را به فرزندان خود می‌آموزند و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل انزجار و نفرت خود را از رژیم غاصب صهیونیستی نشان می‌دهند و با مادران داغ دیده فلسطینی همدردی می‌کنند.

مردانی که دست کودکان خود را که سربازان آینده امام زمان(عج) هستند را در دست گرفته و با راهپیمایی در اربعین حسینی میثاق‌نامه‌ای با امام حسین(ع) امضا می‌کنند و پیام مذهبی ـ سیاسی خود را به دنیا می‌فرستند که اگرچه در پیاده‌روی اربعین حضور نداشتیم، اما دل‌هایمان با زائرین کربلا گره خورده است.

مردم شیراز دلایل خود را از حضور در این راهپیمایی بیان می‌کنند.

علی زارع، جوان ۲۳ ساله‌ای که شغل آزاد دارد به‌ خبرنگار ایسنا گفت: پیاده‌روی اربعین علاوه بر اینکه پیام مذهبی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و ملی دارد، یک پیام بزرگ سیاسی نیز برای همه دشمنان اسلام دارد. دلیل حضور من همین پیام سیاسی است که در این گیرودار هجمه رسانه‌های دشمن ما همچنان مقاوم هستیم و در برابر ظلم خواهیم ایستاد و پشت به پشت رهبرمان از این انقلاب دفاع می‌کنیم.

صغری اعتمادی‌نیا، بانوی ۳۸ ساله و خانه‌دار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا هم در حاشیه این مراسم در خصوص دلیل حضور خود با فرزندش در این راهپیمایی، بیان کرد: پیاده‌روی در روز اربعین همیشه آرزوی قلبی من بوده است. با وجودی که امسال خداوند این فیض را نصیب من کرد ولی با اشتیاق فراوان تصمیم گرفتم پیاده روی مسیر شاهچراغ(ع) را طی کنم. از نظر من این مراسم با شکوه نمایشگر وحدت و صلح مسلمین علی الخصوص شیعیان سراسر جهان است که در جهت تکریم مقام حضرت سیدالشهدا (ع) انجام می‌گیرد. همگی با پای پیاده رو به سوی اربابمان امام حسین (ع) گام برمی‌داریم و برای تعجیل در فرج امام زمانمان دعا می‌کنیم.

شهاب زاهدی، کودک ۹ ساله که با مادرش در این راهپیمایی پر شور شرکت کرده است به خبرنگار ایسنا، گفت: چون خدا و امام زمان(ع) و همه امامان و امام حسین(ع) این پیاده‌روی را دوست دارند و به دلیل اینکه خدا ثواب بزرگی برایمان در نظر گرفته است، با اینکه هوا گرم است اما در این پیاده‌روی شرکت کرده‌ام.

سحر حسن‌زاده، دختر نوجوان ۱۸ ساله که با دوستانش در این راهپیمایی شرکت کرده‌ است نیز به خبرنگار ایسنا، گفت: به اینجا آمده‌ام چون از کربلا جا ماندم. به خاطر عشق به امام عزیزمان سیدالشهدا(ع) آمدیم تا نشان دهیم حتی اگر موقعیت کربلا رفتن را نداریم ولی تا ابد به امام حسین(ع) ارادت داریم و به دشمنان نشان می‌دهیم همه ما شیعیان حسینی هستیم و این جمع بزرگ همه نوکران امام زمان(عج) هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha