• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060401779
  • خبرنگار : 50081

یک کارشناس مذهبی:

صدای نهضت امام حسین(ع) با رسانه اربعین دنیا را عالم‌گیر می‌کند

صدای نهضت امام حسین(ع) با رسانه اربعین دنیا را عالم‌گیر می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: صدای نهضت امام حسین(ع) قرار است با رسانه اربعین به تمام دنیا برسد و عالم‌گیر شود.

حسین ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مبنای تاریخی اربعین اظهار کرد: کلمه اربعین اشاره به عدد ۴۰ دارد و منظور چهلم شهدای کربلاست، بعضی از علمای ما در کتب خود به این موضوع پرداخته‌اند که چهلم گرفتن تنها مخصوص امام حسین (ع) و اصحاب شهید ایشان است و اسرار و حکمت‌های زیادی در این اربعین گرفتن برای امام حسین(ع) وجود دارد.

وی اضافه کرد: نکته عجیب اینجاست که در روایات ما ثواب و ارزش زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین از ثواب زیارت ایشان در روز عاشورا نیز بیشتر است؛ این اهمیت تا جایی پیش می‌رود که در یک روایت معروف از امام حسن عسکری(ع) نقل شده که می‌فرمایند «علامات المؤمن خمس، صلاة الخمسین، و زیارت الاربعین، والتختّم فی الیمین، و تعفیر الجبین، و الجهر ببسم الله الرحمن الرحیم؛ نشانه‌های انسان مومن ۵ تاست: ۵۰ رکعت نماز روزانه (نمازهای واجب و نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن و بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن».

این کارشناس مذهبی ادامه داد: به عبارت دیگر شیعه زیارت اربعین و توجه به زیارت امام حسین (ع) را از علامات مومن نیز برشمرده‌اند. همچنین می‌توان گفت تمام حکمت و اهمیتی که در اصل قیام سیدالشهدا (ع) است در مسئله اربعین وجود دارد.

وی بیان کرد: اگر پیامبر خدا (ص) فرمودند «انا من حسین؛ جاوید بودن و جاویدان ماندن دین من به نهضت امام حسین (ع) است»، صدای این نهضت هم قرار است با رسانه اربعین به تمام دنیا برسد و عالم‌گیر شود. مسئله‌ای که با یک نگاه کوتاه به راهپیمایی عظیم اربعین که هر سال بزرگ‌تر و با شکوه‌تر می‌شود نیز آشکار می‌گردد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اما این تمام داستان عجیب کنگره بزرگ اربعین نیست، اربعینی که رهبر معظم انقلاب آن را جلوه بارز میدان مغناطیس حسینی معرفی می‌کنند و نمود جوشش این خون پاک پس از بیش از ۱۰۰۰ سال می‌دانند، برنامه‌ریزی شده تا زمینه ظهور مهدی امت (عج) را فراهم کند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: آن آقایی که زمانی ظهور می‌کند، خود را به امام حسین(ع) معرفی و می‌گوید «من فرزند آن مظلومی هستم که او را تشنه شهید کردند»، آن فردی که از خاندان رسول خدا(ص) باقی مانده تا دین او را همه‌گیر کند و انتقام مظلومین را بگیرد و عدل را در جهان بگستراند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha