• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403060401776
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان

رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران همیشه بیدار مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع، شناسایی قاچاقچی در دستور مرزبانان قرار گرفت.

سردار شجاعی امروز یکشنبه افزود: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کند با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله ای انجام دادند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و خود را تسلیم غیورمردان مرزبانی  کردند.

فرمانده مرزبانی استان افزود: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق ضمن دستگیری یک نفر قاچاقچی، کشف ۱۳۰ عدد پرنده زینتی از نوع "طوطی سبز " و تعداد ۵  قلاده "میمون" شدند.

سردار شجاعی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه های بومی منطقه بیان داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد، چرا که قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست، می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش پرنده های کشف شده را بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۵۶

احتمالا کار افغانهاست تا وقتی اینا رااز خاک ایران کامل بیرون نکنید وبهشون بها بدهید همین اش وهمین کاسه است چندروز پیش عامل قتل ۳ ایرانی ببگناه در خراسان شدند