• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403060401773
  • خبرنگار : 50604

غوغای جاماندگان اربعین حسینی در گلستان

غوغای جاماندگان اربعین حسینی در گلستان

ایسنا/گلستان همزمان با روز اربعین و خیل دوستاران حسینی در مسیر کربلا و نجف، جاماندگان از این سفر معنوی در شهرهای مختلف گلستان با پیاده‌روی در مسیرهای تعیین شده، در این همایش میلیونی شرکت می‌کنند.

صبح امروز همزمان به اربعین حسینی هزاران دلداده و عاشق حسینی در استان گلستان که از سفر معنوی اربعین جامانده بودند، به خیابان‌ها ریختند و در مسیرهای تعیین شده تا بقاع متبرکه و امازاده‌ها پیاده‌روی کردند تا به دنیا بگویند اگر چه پای خاکی آن‌ها از رسیدن به سرزمین عشق جامانده است لیکن دل‌های آن‌ها تا حرم دوست پرواز خواهد کرد و هیچ مانعی نمی‌تواند مانع از پیوستن آن‌ها به خیل محبان امام حسین(ع) شود.

امروز گلستانی‌ها پس از هزار و ۴۰۰ سال و با کیلومترها فاصله از کربلای معلی بار دیگر فریاد هیهات من الذله امام حسین(ع) را زنده کردند و به نشانه بیعت با امامی که همه هستی خود را برای مبارزه با ظلم در طبق اخلاص گذاشت به میدان آمدند.

گلستانی‌ها امروز در مسیر پیاده‌روی فریاد یا حسین و مرگ بر اسرائیل سردادند و آمدن تا بگویند اگر در کربلا نبودند تا کودکان امامشان را حمایت کنند اما امروز حامی کودکان مظلوم غزه هستند و  فریاد برائت از یزید زمان را سردادند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ضمن حضور در میان عزاداران حسینی اظهار کرد: امروز مردم ولایتمدار استان گلستان به عشق امام حسین(ع)  و به نیابت از پیاده‌روی در کربلای معلی در بیش از ۱۳۲ کیلومتر به سمت مزارگلزار شهدا و امامزادگان آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  امروز بیش از ۴۰۰ موکب در مسر پیاده‌روی دلدادگان حسینی گلستان مستقر و از عاشقان حسینی پذیرایی می‌کنند، گفت: مردم گالیکش اولین گروهی بودند که در استان گلستان پیاده روی خود را از ساعت ۴ صبح به سمت حرم یحی ابن زید(ع) گنبد آغاز کردند و بیش از ۳۰ کیلومتر را طی خواهند کرد که طولانی‌ترین مسیر پیاده روی دلدادگان حسینی در گلستان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، پیاده روی عظیم مردم در امروز را نشانه عشق و علاقه مردم به ولایت و اعلام برائت از مستکبران عالم دانست وتصریح کرد: ساعت ۱۱ صبح زیارت اربعین به صورت متمرکز در ۲۲ نقطه برگزار و مراسم عزاداری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha