• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403060401768
  • خبرنگار : 50026

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در خراسان جنوبی

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مردم خراسان جنوبی هم‌گام با زائران پیاده کربلا معلی امروز یکشنبه ۴ شهریور همزمان با شیعیان سراسر کشور عشق و ارادت خود به امام حسین (ع) را با پیاده روی جاماندگان اربعین ابراز داشتند.

مراسم پیاده روی دلدادگان اربعین حسینی در مرکز استان امروز چهارم شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۳۰ صبح از میدان آزادی به سمت امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد.

 در طول مسیرهای پیاده روی در استان حدود ۳۵۰ موکب خدمت رسانی به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خدمت رسانی می‌کنند.

همچنین در خراسان جنوبی ۳٠ بقعه متبرکه میزبان برگزاری مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در ایندخصوص گفت: مراسم اربعین سید و سالار شهیدان در بقاع متبرکه استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعداد ۱۵ موکب جهت پذیرایی از مردم در این مسیر پیش بینی شده است، افزود: مراسم روز اربعین در پنج بقعه متبرکه شهرستان بیرجند برگزار که در برخی از این بقاع پیش‌بینی اطعام عزاداران صورت گرفته است.

بخشی‌پور اظهار کرد: در شهرستان زیرکوه نیز در روز اربعین در دو بقعه متبرکه شامل امامزاده داوود ساعت ۶ صبح و امامزاده سید عبدالقادر روستای شوشک مراسم عزاداری برگزار شد.

وی اظهار کرد: در روز اربعین در امامزاده علی طبس مردم از شهر دیهوک ساعت ۴:۳۰ صبح به سمت این امامزاده حرکت و صبحانه و نهار در این محل برای دو هزار نفر از عزاداران پیش بینی شده است.

بخشی‌پور افزود: همچنین در امامزاده سید حسین زرگ و روستای ازمیغان شهرستان طبس نیز مراسم اربعین برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان قائنات مردم با حضور خود در جوار بقاع مراسم عزاداری را برپا خواهند داشت، گفت: در روستای اسفشاد این شهرستان در جوار بقعه متبرکه این روستا مراسم پیاده روی همزمان با روز اربعین برگزار و دو هزار نفر اطعام می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان سرایان در سه بقعه متبرکه برنامه ریزی برای مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین شده است‌، گفت: از جمله این مراسم در امامزاده سلطان کریم شاه کریمو ساعت ۹ صبح تا نماز ظهر و روستای مصعبی ساعت ۹:۳۰ آغاز مراسم و در امامزاده قاسم آباد این شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۰ مراسم اربعین برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان بشرویه مراسم روز اربعین در جوار چهار بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: مردم بشرویه برای شرکت در این مراسم از ساعت ۵:۳۰ صبح از محل گلزار شهدای بشرویه به سمت امامزاده محمد بن اصغر پیاده‌روی خواهند نمود و در پایان مراسم با اطعام عزاداران از آنها پذیرایی شد.

پخت بزرگترین نذری اربعین در بیرجند

عزاداران حسینی در شب اربعین بزرگترین نذری مردمی را پخت کردند، در این نذری ۴۰ دیگ غذای محلی غلور به همت مردم و عزاداران در خیابان شهید فهمیده بیرجند پخت می‌شود که صبح اربعین بین مردم در شهر توزیع شد.

عزاداران حسینی در محل پخت این نذری به عزاداری اربعین نیز پرداختند و تمام هزینه این نذری از محل کمک‌های مردمی تأمین شده است.

غلور غذای محلی مردم خراسان جنوبی است که از گندم و گوشت تهیه می‌شود.

در خراسان جنوبی راهپیمایی دلدادگان حسینی به طول ۳۴۶ کیلومتر، در ۶۶ مسیر شهری و روستایی در ۱۲ شهرستان انجام خواهد شد که خدام الحسین با ۳۶۰ موکب در این مسیرها از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha