• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403060401742
  • خبرنگار : 50300

مسئول نهاد رهبری در جهاد کشاورزی خوزستان:

اربعین جلوه‌ای از ظهور امام زمان (عج) در عالم هستی است

اربعین جلوه‌ای از ظهور امام زمان (عج) در عالم هستی است

ایسنا/خوزستان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اربعین در واقع یکی از ایستگاه‌های نضهت امام حسین (ع) است و جدا از قیام ایشان نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالامیر رجب‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: اهمیت اربعین، به اهمیت نهضت و قیام امام حسین (ع) بازمی‌گردد؛ اربعین امتداد همان نهضت و قیام امام حسین (ع) و جزوی از قیام ایشان است.

وی با اشاره به اهمیت اربعین افزود: همان اهمیتی که برای حرکت امام از مدینه به مکه و نیمه تمام رها شدن حج و حرکت به کوفه و رسیدن به کربلا قائل هستیم نیز برای پس از واقعه و حرکت کاروان اهل بیت علیهم السلام وجود دارد. اربعین در واقع یکی از ایستگاه‌های نضهت امام حسین (ع) است و جدا از قیام ایشان نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: اربعین مکرراً توسط اهل بیت علیهم السلام تاکید شده است و به عنوان یک منشور، گفتمان و مقصد حرکت آفرین است و به این جهت اهمیت فراوانی  دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رجب‌پور با اشاره به استقبال پرشور زوار از اربعین عنوان کرد: سال به سال، استقبال از جریان اربعین در میان دوستداران اهل بیت علیهم السلام بیشتر می‌شود و علت این است که عنایت اهل بیت و در راس آن آقا امام زمان (عج) را در پی دارد. وظیفه امام زمان (عج)،  هدایت‌گری است. همانطور که در قرآن کریم نیز بیان شده که « وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا ». «بنا به امر خدا، امامان هدایت‌گر هستند». و این امام زمان (عج) است که قلوب را به سمت و سوی اربعین هدایت می‌کند و برکاتی در این مسیر قرار داده شده است و این یکی از اثرات هدایت‌گری امام غائب است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: این یکی از پاسخ‌های ما به کسانی است که می‌گویند امام غائب چه فایده‌ای دارد. هدایت‌گری جامعه دقیقا یکی از فایده‌ها و اثرات امام زمان (عج) است که مردم را به سفینه نجات هدایت می‌کند.

وی یادآور شد: برخی معتقد هستند که حرکت اربعین زمینه‌ای برای ظهور امام زمان (عج) است. اما اساسا اربعین جلوه‌ای از ظهور امام زمان (عج) در عالم هستی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha