• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۱:۳۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060401697
  • خبرنگار : 71951

پیشوا در شب اربعین غرق در ماتم و عزا شد

پیشوا در شب اربعین غرق در ماتم و عزا شد

ایسنا/تهران شهرستان پیشوا در شب اربعین سالار شهیدان امام حسین(ع) و ۷۲ یار باوفایش، غرق در ماتم و عزا شد.

هر لحظه که می‌گذرد تجمع هیئت های مذهبی در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی خود را به حرم مطهر فرزند بلافصل موسی بن جعفر (ع) رسانده و همنوا با حضرت زینب کبری (س) به عزاداری می پردازند.

صحن مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) مبدأ قیام خونین ۱۵ خرداد است که مردم این خطه در روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ در مراسم آیینی و تعزیه بنی اسد به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشغول بودند که با خبر دستگیری امام خمینی به سمت تهران حرکت کرده و با مردم ورامین همنوا شده و در پل تاریخی باقرآباد با نیروهای رژیم شاه درگیر شدند و خون شهیدان در ۲۲ بهمن سال ۵۷ درخت انقلاب را به ثمر نشاند.

پیشوا در شب اربعین غرق در ماتم و عزا شد

در حرم فرزند موسی بن جعفر (ع) جلوه ای از شور و عشق به آل الله دیده شد و عزاداران حسینی یکبار دیگر غبار از چشم و قلب شسته و روح خود را صیقل دادند.

مراسم عزاداری در شب اربعین حسینی در مساجد، تکیه ها، دیگر بقاع متبرکه در شهرستان پیشوا برگزار شد و سخنرانان یکبار دیگر گوشه هایی از فلسفه قیام عاشورا را تبیین کرده و اهمیت زیارت اربعین را یادآور شدند.

زائران و مجاوران آل الله با برپایی هیئت های سینه زنی و زنجیر زنی در غم سبط رسول اکرم (ص) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

پیشوا در شب اربعین غرق در ماتم و عزا شد

حرم جعفر بن موسی الکاظم (ع) مملو از زائرین، مجاورین و عاشقان امام حسین (ع) بود که از شهرها و روستاهای اطراف خود را به حرم برادر بلا فصل امام رضا (ع) رسانده و با صدای مداحان، ذاکران آل الله با نوحه سرایی و سینه زنی در سوگ سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

موکب ها و ایستگاه های صلواتی امشب میزبان عزاداران حسینی در شب اربعین بود و عشق و ارادت خود را یکبار دیگر به سید و سالار شهیدان نشان دادند.

پیشوا در ۴۵ کیلومتری جنوب شرقی استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha