• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060301666
  • خبرنگار : 50630

فرماندار سوادکوه اعلام کرد

اعتبار ۸ هزار میلیارد ریالی برای ۱۰۸ طرح‌ هفته دولت در سوادکوه

اعتبار ۸ هزار میلیارد ریالی برای ۱۰۸ طرح‌ هفته دولت در سوادکوه

ایسنا/مازندران فرماندار سوادکوه از اعتباری نزدیک به ۸ هزار میلیارد ریال برای افتتاح و بهره‌برداری از ۱۰۸ طرح هفته دولت در شهرستان سوادکوه خبر داد.

رمضان غلامی امروز در جمع خبرنگاران گفت: با تاسی از روش شهید جمهور سعی کردیم با کمترین بودجه، از همه ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی به مردم شهرستان سوادکوه استفاده شود.

فرماندار سوادکوه در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان اظهار کرد: افتتاح مرکز بهداشت مستقل، بهره‌برداری از مرکز خدمات درمانی در روستایی لله‌بند با اعتبار بیش از ۵ میلیارد تومان و افتتاح مرکز بهداشت روستای دوآب از جمله این اقدامات است.

این مسئول ادامه داد: همچنین اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان شهدای زیراب و ۱۰ میلیارد تومان برای مرکز جامع خدمات بهداشتی در این شهر بخشی دیگر از خدمات دولت در حوزه بهداشت و درمان در هفته دولت است.

غلامی به طرح های ورزشی شهرستان سوادکوه در هفته دولت اشاره کرد و افزود: برای مقاوم‌سازی و دیواره‌سازی زمین فوتبال زیراب با کمک خیرین و بسیج سازندگی کارهای خوبی انجام شد. امسال هم یک‌میلیارد تومان برای دیواره توسط مدیریت بحران هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: استخر پل‌سفید پس از سه سال تعطیلی با ۲ میلیارد تومان هزینه راه اندازی و سالن شهیدان رضایی پل سفید هم بهسازی شد. در طول سال جاری سالن‌های ورزشی شهید احمدی،  رنجبر و صفری نیز ساماندهی خواهد شد.

فرماندار سوادکوه با بیان اینکه تعیین محدوده از مشکلات مهم سوادکوه است، اظهار کرد: با حل مشکل تعیین محدوده در شهرستان سوادکوه جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته می‌شود و برای این موضوع از سوی کمیته برنامه‌ریزی اعتبار اختصاص یافت.

غلامی با اشاره به اینکه در اجرای طرح هادی اگر روستایی در  ماده  ۲۳ سازمان برنامه و بودجه قرار داشته باشد امکان اختصاص بودجه در این طرح را ندارد، تصریح کرد: در این زمینه روستای سنگ‌نیشت زیراب نمونه اجرایی‌شدن نامگذاری سال است و توانستیم؛ این روستا را از ماده ۲۳ خارج کنیم که با مشارکت مردم حدود ۵ میلیارد تومان هزینه شد.

وی اجرای آسفالت در ۲۰ روستای سوادکوه را از اقدامات سال گذشته دانست و افزود: امسال با همکاری بنیاد مسکن آسفالت  ۸ روستا در دست اقدام است.

 ۹۳ میلیارد تومان اعتبار روکش آسفالت از گدوک تا پایین دست خبر و افتتاح پایگاه امداد و نجات جوارم با هزینه ۳ میلیارد تومان در هفته دولت از دیگر طرح‌های مورد اشاره فرماندار سوادکوه است.

غلامی در خصوص پروژه‌های گاز رسانی شهرستان سوادکوه گفت: برای ۱۹ روستای دهستان ولوپی افتتاح گاز انجام شد، پیش‌بینی می‌شود تا تابستان ۱۴۰۴ گازرسانی در سوادکوه به اتمام برسد.

فرماندار سوادکوه با اشاره به خسارت هزار میلیارد تومانی سیل به این شهرستان گفت: تا کنون ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل جذب شد. همچنین تسهیلات بانکی و وسایل زندگی برای خسارت‌دیدگان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه آورده‌های سیل را به مجری طرح آزادراه دادیم تا دیواره بسازند، خاطرنشان کرد: همچنین بخشی از این آورده را به شهرداری های زیراب و پل‌سفید اختصاص دادیم تا برای شهر هزینه کنند.

غلامی افزود: همچنین ۱۶ میلیارد تومان هم برای ترمیم پل ها و راهداری و بنیاد مسکن اعتبار اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در سوادکوه با اعتقاد به اینکه هر روستا باید یک دکل مخابراتی داشته باشد، یادآور شد: بعد از بابل بیشترین تجهیزات و امکانات مخابرات را به شهرستان سوادکوه آوردیم و این کار ادامه دارد.

غلامی با اشاره به انتخاب سردار مومنی به وزارت کشور گفت: سرباز لشکر ۲۵ کربلا بودن که سردار اسکندر مومنی افتخار آن را دارند و برنامه‌ریز و توانمند بودن ایشان که اصالت سوادکوهی دارند باعث امیدواری ماست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha