• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060301566
  • خبرنگار : 71661

۲ کشته و ۵ مجروح در درگیری مهاجران اریتره‌ای در تل‌آویو

۲ کشته و ۵ مجروح در درگیری مهاجران اریتره‌ای در تل‌آویو

در درگیری میان مهاجران اریتره‌ای در اراضی اشغالی، ۲ نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز (شنبه) در یک نزاع خیابانی بین مهاجران اریتره‌ای در جنوب تل‌آویو ۲ مرد کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. این درگیری بین ۲ گروه حامیان و مخالفان دولت اریتره در میان مهاجران اریتره‌ای سرزمین‌های اشغالی روی داد.

پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد این گروه‌ها با سنگ، چوب و میله به یکدیگر حمله کردند و امدادگران پس از رسیدن به محل درگیری ۲ مرد تقریباً ۳۰ ساله را بی‌جان روز زمین یافتند. به گزارش روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، تلاش برای احیای آن‌ها ناموفق بوده است.

پنج نفر دیگر که در این درگیری زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شدند تا تحت درمان پزشکی قرار گیرند و گزارش‌ها حاکی از آن است که حال ۲ نفر از آن‌ها به‌شدت وخیم است.

در یک حادثه مشابه در ماه میلادی گذشته، در یک درگیری خشونت‌آمیزی که بین مهاجران اریتره‌ای در جنوب تل‌آویو رخ داد، یک نفر کشته و یک نفر به شدت مجروح شد.

درگیری پلیس صهیونیستی با مهاجران اریتره‌ای در تل‌آویو

به گزارش رسانه صهیونیستی، درگیری بین این ۲ گروه از مهاجران اریتره‌ای در ماه‌های گذشته پرتکرار بوده و در ماه مه یک مرد در حادثه‌ای مشابه جان خود را بر اثر ضربات چاقو از دست داد. در سپتامبر نیز دست‌کم ۱۷۰ نفر در این درگیری‌ها مجروح شدند، از جمله چندین افسر پلیس.

پیش از تکمیل حصار واقع در مرز مصر و اراضی اشغالی، شهروندان اریتره که به دلیل جنگ و سرکوب از کشور خود گریخته بودند، به‌صورت غیرقانونی وارد اراضی اشغالی شدند. درگیری میان این مهاجران در ماه‌های گذشته دوباره توجهات را به حدود ۲۰ هزار مهاجر اریتره‌ای جلب کرده است.

کابینه‌های مختلف در رژیم صهیونیستی طرح‌های مختلفی ارائه کرده‌اند تا این مهاجران را از اراضی اشغالی بیرون کنند، طرح‌هایی که در بسیاری موارد توسط دادگاه‌های رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha