• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060301551
  • خبرنگار : 50375

رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری شهرستان بابل:

به دنبال زمینه‌سازی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم

به دنبال زمینه‌سازی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم

ایسنا/مازندران ‍ ‍رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری شهرستان بابل گفت: همگام با جهان فردا، در شهرستان بابل بدنبال زمینه‌سازی و حرکت بر موج همه‌گیری اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم.

سیدحسین آقاجانی‌میر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: در راستای اجرای وظیفه ذاتی اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری شهرستان بابل، در حوزه اقتصاد دیجیتال (Digital Economy) تلاش کردیم ضمن شناسایی فعالین این حوزه، کمک به حل چالش‌های پیش رو و به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم، با هماهنگی‌های بعمل آمده و تلاش همکارانم، نخستین جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال شهرستان بابل را با حضور کارشناسان امر برگزار کنیم.

آقاجانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید گفت دهکده جهانی به‌سرعت به‌سمت دیجیتالی شدن در حرکت است و هیچ‌ بعدی از زندگی بشر نیست که تحت تأثیر دنیای دیجیتال قرار نگرفته باشد و طبیعتا اقتصاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: در اقتصاد دیجیتال دو رکن اساسی «تولید کالای دیجیتال» و «تولید کالای غیردیجیتال با استفاده از فرآیندها و ابزار دیجیتال» وجود دارد.

او همچنین اظهار کرد: فناوری‌های دیجیتال تأثیر زیادی بر بخش‌های مختلف یک اقتصاد مانند بخش سلامت، آموزش و خدمات دولتی دارند؛ میزان رشد اقتصاد دیجیتال هر ساله حدود ۱۰ درصد بوده که این مقدار از رشد سالیانه اقتصاد کل دنیا بیشتر است.

رئیس اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری در ادامه بیان کرد: در بازارهای نوظهور، اقتصاد مبتنی بر اینترنت، هرساله بین ۱۲ الی ۲۵ درصد رشد می‌کنند که این امر تأثیرات زیادی بر اوضاع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از دیجیتال به میان می‌آید، ناخوداگاه ذهن‌ها به سمت کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‌رود و اگر به فهرست شرکت‌های بزرگ از نظر ارزش بازار در جهان نگاهی بیندازیم، ۹ مورد از ۱۰ مورد مربوط به شرکت‌های حوزه فناوری و دیجیتال هستند.

آقاجانی‌میر تاکید کرد: بدین منظور این اتحادیه که در راس مدیریت و خاستگاه اصلی آن با داشتن ۳۲ رسته در حوزه‌های فناوری اطلاعات بصورت مستقیم و تحت‌الشعاع قرار دادن دیگر اتحادیه‌ها بصورت غیرمستقیم به جرات می‌توان گفت پررنگ‌ترین یا تنها نهاد تاثیرگذار در این حوزه خواهد بود.

به دنبال زمینه‌سازی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی هستیم

وی یادآور شد: به مانند همه پدیده‌های نوظهور ابتدا فرهنگ‌سازی سپس اینترنت پرسرعت و ابزارهای ارتباطی از جمله مسائل دارای اهمیت در ایجاد زیرساخت است.

رئیس اتحادیه کامپیوتر و ماشین‌های اداری اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، جهان فردا، جهان هوش مصنوعی است؛ این موجی است که خواه ناخواه تمام کشورها را در می‌نوردد؛ در این میان کشورهایی برنده خواهند بود که زودتر سوار موج شوند.

آقاجانی‌میر افزود: هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) ماشین‌ها را قادر می‌سازد با یادگیری از داده‌هایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود، بیاموزند و کارهایی را انجام دهند که معمولا به هوش انسان نیاز دارند.

او در ادامه گفت: هوش مصنوعی به‌عنوان تسهیل‌کننده امور در صنایع مختلف از جمله مسائل تولیدی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ رابطه قوی میان اقتصاد دیجیتال و AI وجود دارد؛ هوش مصنوعی یک محرک کلیدی برای تحول دیجیتال است و پتانسیل تغییر شیوه عملکرد کسب‌وکارها را از طریق خودکارسازی فرایندها و بهبود تصمیم‌گیری دارد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در اقتصاد دیجیتال برای تجزیه و تحلیل مقادیر زیادی داده که از فعالیت‌های دیجیتال به‌دست آمده است، استفاده می‌شود، تصریح کرد: برای مثال، خرده‌فروشان آنلاین می‌توانند از الگوریتم‌های مبتنی‌ بر هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی توصیه‌های مشتریان بر اساس تاریخچه جست‌وجو و خریدشان استفاده کنند؛ از طرف دیگر، تولیدکنندگان می‌توانند از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی مدیریت زنجیره تامین و کاهش ضایعات استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در این راستا اتحادیه رایانه و ماشین‌های اداری بابل مصمم است با جلسات متعدد و با حضور اساتید خبره این راه را برای فعالیت همکاران هموار نماید تا شهرستان بابل بتواند از پیشگامان توسعه و پیشرفت در سطح استان و کشور قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha