• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403060301536
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۳شهریور؛ تاکید پزشکیان بر پایبندی به عهدش با مردم/گزارشی از تعداد زائران اربعین

اخبار سیاسی ۳شهریور؛ تاکید پزشکیان بر پایبندی به عهدش با مردم/گزارشی از تعداد زائران اربعین

«تجدید میثاق کابینه چهاردهم با آرمان های امام»، «اربعین ۱۴۰۳» و «توصیه‌ها به دولت چهاردهم» از موضوعات مهم خبری سوم شهریور ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، به مناسبت هفته دولت مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور به همراه اعضای هیات دولت چهاردهم با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید میثاق کردند.

اعضای هیات دولت با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشتند و همچنین در محل یادمان شهدای دولت حضور یافته و به شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت و هفتم تیر نیز ادای احترام کردند.

رئیس جمهور در بخشی از سخنرانی خود در این مراسم با تاکید بر اینکه ما بر عهدی که بستیم، هستیم افزود: ما بر پیمان خود با مردم پایبند هستیم. ما نباید راه را گم کنیم. امام حسین(ع) می‌فرماید که مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟ قیام امام  برای مطالبه حق است. امام(ره) امر به معروف و نهی از منکر را برای احقاق حق انجام داد. این راه و مسیر امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تولیت حرم امام خمینی (ره) هم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و تبریک فرارسیدن هفته دولت از مجلس که «با رای به کابینه در مسیر وفاق ملی گام برداشت» تشکر کرد و با بیان این‌که عهدی که با امام(ره) بسته‌ایم شکستنی نیست، یادآور شد: امام علی(ع) میفرماید اگر عهدی ببندید و رعایت نکنید، خیانت کرده‌اید. وفای به عهد بالاترین درجه اخلاق است.

در ادامه این مراسم، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه قطب نمای دولت وفاق ملی اسناد بالادستی است تاکید کرد: شاخص های تبیین شده  اقتصادی،‌ سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی در اسناد بالادستی منشور متحدالشکلی بین سران قوا و بخش های اجرایی ایجاد کرده است که با انجام و به ثمر رساندن آنها،‌ ضمن پیشرفت چشمگیر کشور در عرصه های مختلف شاهد رضایتمندی مردم نیز خواهیم بود.

محمدرضا عارف خاطرنشان کرد: مشکلات حل شدنی است و برای حل مشکلات چشم به دانش و توانایی داخلی دوختیم و البته از دانش بین المللی نیز استفاده خواهیم کرد.

****

صبح امروز هم، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری پس از حضور در مراسم تجدید میثاق با امام راحل(ره) کار خود را در معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری آغاز کرد و در اولین برنامه کاری خود با برگزاری جلسه‌ای با معاونان معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در جریان آخرین اقدام‌ها و دستاوردهای معاونت‌ها قرار گرفت و برای پیشبرد امور دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین با حکم رئیس دفتر رئیس جمهور، مهدی سنایی به سمت معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور منصوب شد.

محسن حاجی میرزایی در حکم انتصاب مهدی سنایی تصریح کرده است: انتظار دارد با هم‌افزایی و بهره‌گیری از مجموعه نیرو و امکانات دفتر رئیس جمهور و همکاری نزدیک با سایر دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های امور خارجه، اطلاعات و کشور نسبت به بررسی موضوعات سیاسی اجتماعی و امنیتی تنظیم برنامه‌های مربوط، ارائه گزارش، پیشنهادها و راهکارهای مناسب و پیگیری آنها و اجرای امور محوله اقدام نمایید.

از طرف دیگر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی به امیر سرتیپ خلبان عزیزالله نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس شواری اسلامی به وی را تبریک گفت و تاکید کرد که سپاه آماده هرگونه همراهی و همکاری با وزارت دفاع است.

برخی توصیه ها درباره اولویت های دولت چهاردهم را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اسماعیلی: توجه به منزلت آحاد جامعه از مهمترین ماموریت‌های وزارت کار است

صدراعظم نوری: دولت برای کسب موفقیت باید صدای همه مردم را بشنود

دولت و وزارت بهداشت از کادر درمان کشور حمایت کنند

مالکی: حل مشکلات معیشتی اولویت دولت چهاردهم باشد

توصیه رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به دولت

****

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با انتشار اطلاعیه شماره ۱۶ خود اعلام کرد که تا ساعت ۲۴ مورخ ۱۴۰۳/۶/۰۲ مصادف با ۱۸ ماه صفر، تعداد زائرین عازم شده به کشور عراق، ۳.۵۶۰.۰۰۰ نفر و همچنین تعداد زائران برگشتی از پنجم ماه صفر تاکنون، ۲.۳۳۹.۹۷۳ نفر می باشد.

همچنین سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به حضور ۱ میلیون زائر ایرانی در عراق، به زائران توصیه کرد که حتی المقدور روز اربعین به کشور بازنگردند چون اتوبوس به اندازه کافی برای انتقال آنها وجود ندارد.

در همین ارتباط امیر سرتیپ خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد که جابجایی تجهیزات مواکب و زائران اباعبدالله الحسین (ع) با استفاده از ظرفیت ترابری و ناوگان خودرویی سبک و سنگین پدافند ارتش تا بازگشت کامل هموطنان‍مان از زیارت اربعین ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha