• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403060301490
  • خبرنگار : 50673

دستگیری ۲۳ متهم و کشف محموله ۵۷ میلیاردی قاچاق سوخت و کالا

دستگیری ۲۳ متهم و کشف محموله ۵۷ میلیاردی قاچاق سوخت و کالا

ایسنا/هرمزگان فرمانده مرزبانی استان هرمزگان از توقیف ۱۷ فروند لنج و شناور سبک متخلف فعال در امر قاچاق سوخت و کالا در آب‌ های جزیره قشم خبر داد.

سردار بهادر اسماعیلی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، امروز شنبه ۳شهریور، گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی قشم در ۷۲ ساعت گذشته هنگام گشت زنی و کنترل حوزه استحفاظی خود در آب های این جزیره به این تعدادی شناور صیادی و تندرو برخورد و آنها را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: رزمندگان مرزبانی در نخستین مرحله انجام این بازرسی ها تعداد ۱۴ فروند لنج صیادی را به علت تغییر در مدارک شناسایی و فعالیت در امر قاچاق سوخت توقیف کردند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان توضیح داد: در رابطه با توقیف این شناور های صیادی ۱۴ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شهرستان شدند.

سردار اسماعیلی اضافه کرد: در دومین مرحله از انجام این بازرسی ها در مرزهای آبی و ساحلی قشم مرزبانان مستقر در پایگاه دریابانی این جزیره در چند عملیات جداگانه با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان کالا در حوزه استحفاظی خود مطلع و بلافاصله برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی گفت: رزمندگان مرزبانانی پس از ساعتی گشت زنی در موقعیت های اعلام شده موفق به توقیف سه فروند شناور حامل تعداد هفت هزار و ۶۹۸ بسته غذا حیوانات، ۲۰ دستگاه کنسول بازی های رایانه ای “پلی استیشن پورتابل” (پی اس ۵)، ۱۰ دستگاه یخچال، سه هزار و ۲۵ ثوب انواع لباس مردانه و بچه گانه، ۹۰۰ متر پارچه و ۲ هزار و ۲۵۰ ثوب شال زنانه قاچاق کشف کردند.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان با اشاره به دستگیری ۹ متهم در این سلسله عملیات مرزبانی، اظهار کرد: کارشناسان اقتصادی ارزش محموله کشف شده را ۵۷ میلیارد ریال برآورد کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha