• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403060301443
  • منبع : بازار

بررسی فیلم کالکی ۲۸۹۸ بعد از میلاد / اکشن درامی از سینمای هند

بررسی فیلم کالکی ۲۸۹۸ بعد از میلاد / اکشن درامی از سینمای هند

فیلم کالکی به کارگردانی ناگ اشوین، شخصیت‌هایی از بزرگترین حماسه هند یعنی "Mahabharata" را به تصویر می‌کشد که با نقش‌آفرینی بزرگترین ستاره‌های سینمای هند و جنوب ساخته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از همراه مووی، فیلم هندی کالکی داستانی بوده که احساساتش در هیچ کجا حتی به واسطه ژانر اکشن فوق‌العاده‌ای که دارد، ضعیف نمی‌شود. به همین دلیل باید گفت "Kalki ۲۸۹۸ AD" یک فیلم حماسی واقعی هندی است که در سال ۲۰۲۴ با یک محتوای خاص در راستای زنده نگه‌ داشتن اسطوره‌ها و خدایان هندی ساخته شده است. اگر به دنبال فیلم هندی جدید هستید، کالکی را از دست ندهید

در این فیلم، آمیتاب باچان، "مگاستاره" نقشی دارد که عدالت را در قامت او انجام می‌دهد. مثل هر فیلمی، کاستی‌هایی هم دارد اما داستان قوی و حماسه درخشان فیلم کالکی سبب شده تا ویژگی‌های مثبت بسیاری را بتوان به آن نسبت داد. با توجه به اینکه این فیلم مخاطبان بسیاری پیدا کرده، باید گفت نقدهای متفاوتی درباره آن مطرح شده که عموما در رابطه با تفاوت سطح نمایش در نیمه اول و دوم فیلم است. با این حال آمار دانلود این فیلم بسیار بالا بوده است.

بازیگران

از جمله ویژگی‌هایی که سبب توجه بسیاری از افراد به فیلم هندی کالکی شده،استفاده از بازیگران مطرح و توانایی چون پرابهاس، آمیتاب باچان، دیپیکا پادوکن، کمال هاسان و دیشا پاتانی بوده است. انتخاب درست در گزینش بازیگران این فیلم، خود عاملی برای عملکرد به مراتب بهتر فیلم کالکی بوده که توانسته به خوبی شخصیت‌های مد نظر نویسنده را به تصویر بکشد.

درباره فیلم کالکی ۲۸۹۸ بعد از میلاد

در فیلم کالکی ، ناگ اشوین به عنوان نویسنده و کارگردان، تمام تلاش خود را کرده است تا دنیایی را به مخاطب نشان دهد که کمتر در سینمای هند دیده می‌شود. البته در این زمینه باید گفت به نظر می‌رسد این جهان از بسیاری از فیلم‌های هالیوود و بالیوود الهام گرفته شده است. در نتیجه باید گفت این دنیای قرضی و وام گرفته شده از پادماوات، مکس دیوانه، ترانسفورمرز، انتقام جویان، آواتار و بسیاری از فیلم‌های پرفروش دیگر است. با این حال باید به این مورد توجه داشت که نیمه دوم فیلم بسیار قوی بوده و در آن چیزی می‌بینیم که به نظر می‌رسد کارگردان در حال ایجاد فضا برای Kalki ۲ باشد.

به کارگیری ژانر اکشن، درام و فانتزی در ساخت فیلم کالکی، به تبعیت از دیگر فیلم‌های هندی صورت گرفته و بخشی از اصالت این داستان است. در مورد رده سنی مخاطبان فیلم مورد بحث باید گفت محدودیتی تعریف نشده و تمامی افراد مجاز به تماشای این فیلم زیبا هستند.

محتوای فیلم کالکی ۲۸۹۸ بعد از میلاد

«مهابهاراتا» به عنوان یک اسطوره توسط همه مخاطبان خود دیده شده است. با توجه به اینکه امروزه افراد بسیار کمی از داستان‌های درونی مهابهاراتا مطلع هستند، فیلم کالکی با هدف تقویت دانسته‌ها نسبت به اساطیر هند ساخته شده و توانسته مخاطبانی فراتر از مردمان هند پیدا کند. اگر چه سنت قصه‌گویی در هند رو به زوال است، باید گفت فیلم «کالکی ۲۸۹۸ پس از میلاد» کار خردمندانه‌ای برای بیدار کردن علاقه به اساطیر هندی انجام می‌دهد.

هنگام تماشای فیلم "Kalki ۲۸۹۸ AD" باید برخی منابع دیگر از جنگ مهابهاراتا را نیز بدانید. دانستن قدرت گاندیوای آرجون مهم است. با وجود اینکه کارنا از یک مادر به دنیا آمد، سوتاپوترا نام داشت و در هر مهارتی از برادرش بهتر بود. همچنین مهم است که بدانید، که هم دراچاریا و هم کارنا با فریب کشته شدند. کریشنا پسر درناچاریا را با مجازات اعدام آزاد نکرد، بلکه او را نفرین کرد که زنده بماند و برای ابدیت در زمین بماند.

این داستان مربوط به سال ۲۸۹۸ در کاشی است. کاشی تنها شهر باقی مانده در جهان بوده. می‌گویند کاشی ابتدا در توالی توسعه شهرها ایجاد شد. بهایراو را کوتوال کاشی می‌دانند. بهایراو همچنین قهرمان اولین فیلم جهان سینمایی کالکی ناگ اشوین، نویسنده و کارگردان «Kalki ۲۸۹۸ AD» است.

به طور کلی با توجه به اینکه هند دارای اساطیر قدیمی بسیاری بوده و داستان‌های مختلفی جهت ارائه از باورهای کهن مردمان خود و خدایانی که هر یک داستانی را به خود اختصاص داده‌اند دارد، فیلمنامه‌های منحصربه‌فرد خود را در کنار سبک خاص اکشن خود دارد. به همین دلیل طرفداران فیلم هندی شامل افرادی می‌شود که عموما علاقه زیادی به این سبک فیلم‌ها نشان می‌دهند.

فیلم کالکی به زبان‌های هندی، تامیلی، تلگویی، مالایامی و کانادایی جهت فروش در سایت قرار گرفته و باید گفت آمار فروش بالایی را به خود نسبت داده است. در خصوص نظر منتقدین هم می‌توان به نمره ۳.۲۵ از ۵ یکی از منتقدین اشاره کرد که به علت متوسط بودن ابتدای آغازین فیلم بوده است. با این حال همانطور که پیش‌تر گفته شد، فیلم مورد بحث در نیمه دوم بهتر عمل کرد.

در صورتی که شما هم به اساطیر هند و ژانر اکشن فیلم‌های هندی علاقه دارید، باید گفت فیلم کالکی ۲۸۹۸ بعد از میلاد می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای آگاهی نسبت به اساطیر و داستان‌های کهن هندی باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۱۵:۳۲

فیلم عالی بود