• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403060301427
  • خبرنگار : 50659

تشریح اقدامات زیرساختی و پروژه‌های عمرانی پارک علم و فناوری اردبیل در دو سال اخیر

تشریح اقدامات زیرساختی و پروژه‌های عمرانی پارک علم و فناوری اردبیل در دو سال اخیر

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اقدامات این پارک در زمینه‌های زیرساختی و پروژه‌های عمرانی در دو سال اخیر را تشریح کرد.

دکتر یوسف عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تصویب طرح جامع پارک در هیات امنا که بر اساس این طرح جامع، درحال حاضر پارک علم و فناوری استان اردبیل ۳ پروژه فعال عمرانی و یک پروژه درحال آغاز شامل ساختمان اداری و مرکز رشد (۵۰۰۰متر مربع)، ساختمان کارگاه های نوآوری (کارخانه نوآوری) (۷۶۰۰متر مربع)، پروژه آماده سازی و زیرساخت (۵ هکتار) جهت واگذاری اراضی پارک به شرکت های دانش بنیان و پروژه شهرک فناوری (مطالعات طرح توجیهی تملک و لکه گذاری زمین ۳۵ هکتاری) می‌باشد.

وی با اشاره به پروژه ساختمان اداری و مرکز رشد بیان کرد: این ساختمان در دو بلوک سه طبقه دارای ۵۰۰۰ متر مربع زیربنا می باشد. یک طبقه از یکی از بلوک ها واحدهای اداری مستقر خواهد شد و مابقی فضاها در اختیار شرکت های فناور و استارتاپ ها قرار خواهد گرفت که  در دو سال گذشته ۱۲۰ میلیارد ریال برای این ساختمان هزینه شده است که موجب رسیدن پیشرفت فیزیکی به ۳۵ درصد شده است.

عباسپور ادامه داد: برای این ساختمان یک آمفی تئاتر ۱۵۰ نفره، ۴ سالن فضای اشتراکی (co-working space) هر کدام برای استقرار حداقل ۲۰ تیم استارتاپی، ۲۰ دفتر مستقل  برای استقرار شرکت های رشد یافته و ۲ اتاق جلسه و یک اتاق B۲B جهت مذاکرات شرکت های فناور و دانش بنیان با سرمایه گذران و مشتریان پیش بینی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با اشاره به احداث ساختمان کارگاه های نوآوری (کارخانه نوآورری) گفت: این ساختمان در مجموع ۷۶۰۰ متر مربع و دو طبقه می باشد که با هدف استقرار شرکت های رشد یافته با تولید محدود و اولیه در آن می باشد. این ساختمان شامل چندین فضای کارگاهی با متراژ های مختلف می باشد که شرکت های استارتاپی قبل از توانمند شدن برای تولید انبوه و کارخانه ای و انتقال به شهرک های صنعتی و شهرک های فناوری بتوانند داخل سالن های این ساختمان با هزینه پایین اقدام به تولید نمایند تا مراحل توانمندسازی را طی نمایند. این پروژه با توجه به تزریق مالی مناسب بخصوص از منابع استانی در دو سال گذشته به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

عباسپور ادامه داد: این مجموعه شامل ۱۷ کارگاه ۷۰ الی۱۹۰ مترمربعی و ۲ واحد آزمایشگاه ، ۱ واحد فضای کار اشتراکی اتاق جلسه و کافی شاپ و اتاق B۲B می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در ادامه پروژه آماده سازی و زیرساخت (۵ هکتار) جهت واگذاری اراضی پارک به شرکت های دانش بنیان را یادآور شد و افزود: پارک علم و فناوری استان ۲۰ قطعه زمین در داخل پردیس مرکزی (سایت ۵ هکتاری واقع در شهرک الهیه) برای واگذاری به صورت اجاره بلند مدت به شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی پیش بینی کرده است. در این خصوص پارک موظف به آماده سازی اراضی و تحویل زمین به شرکت ها جهت ساخت توسط خود شرکت ها می باشد که در این راستا با هزینه مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال، این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی رسیده است.

عباسپور افزود: پروژه آماده سازی شامل آماده سازی خیابان ها، پیاده روها، فضاهای سبز، پارکینگ، جداول، کانال کشی‌ها، زهکشی ها و ... می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به احداث شهرک فناوری (مطالعات طرح توجیهی تملک و لکه گذاری زمین ۳۵ هکتاری) نیز اظهار کرد: این پروژه طی همکاری با اداره کل راه و شهرسازی درحال طی مراحل اداری می باشد و در این طرح مطابق طراحی و جانمایی پیش بینی شده زمین ۳۵ هکتاری واقع در جاده آبی بیگلو و در جنب ایستگاه راه آهن و چسبیده به منطقه ویژه اقتصادی در ۶ زون (ناحیه) طراحی شده و مطالعات امکان سنجی و لکه گذاری و طرح اولیه برای ۳۵ هکتار مذکور انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: هدف از این پروژه طراحی شهرک فناوری و استقرار شرکت های رشد یافته برای تولید انبوه کارخانه ای می باشد. چراکه برخی تولیدات باتوجه به آلایندگی ها و شرایط ویژه نیازمند فضای وسیع تر در خارج از محدوده شهری می باشند. از طرفی همجواری این شهرک با منطقه ویژه اقتصادی و ایستگاه راه آهن موجب موقعیت ویژه برای این شهرک و تولیدی های مستقر در آن خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha