• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403060301419
  • خبرنگار : 50604

استاندار گلستان بیان کرد:

فرودگاه گرگان و جزیره آشوراده به منطقه آزاد اینچه برون الحاق می‌شود

فرودگاه گرگان و جزیره آشوراده به منطقه آزاد اینچه برون الحاق می‌شود

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم فرودگاه گرگان و جزیره آشوراده به منطقه آزاد اینچه برون الحاق شود، گفت: چشم انداز این منطقه آزاد ایجاد ۴۷ هزار شغل و استقرار ۱۶۰۰ واحد صنعتی است.

علی محمد زنگانه ظهر شنبه سوم شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان منطقه آزاد اینچه برون را پیشران اصلی توسعه استان برشمرد و اظهار کرد: نقش رسانه‌ها در توسعه استان و حکمرانی خوب بسیار ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه هفته دولت و یاد شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی را گرامی می داریم و برای فعالیت دولت چهاردهم، ریاست جمهور و ورزای جدید آرزوی موفقیت می کنیم، افزود: در جشنواره شهید رجایی به گونه‌ای اقدام شد که نظام مدیریتی استان به سمت تعالی حرکت کرده و فرایند تجمیعی امتیازات رو به رشد باشد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان بهره‌وری ارتقا یافته و طرح جامع منطقه آزاد اینچه‌برون گلستان آماده و به شورای عالی مناطق آزاد ارجاع شده است، گفت: در هشت محور کسب و کارهای منطقه آزاد اینچه برون بر اساس مزیت‌های نسبی و رقابتی منطقه‌ای تعریف، نقشه منطقه تدقیق و کد گمرکی اخذ شده همچنین هیات مدیره و مدیرعامل برای آن تعیین و تثبیت اراضی و صدور اسناد انجام شده است.

زنگانه با اشاره به اینکه تلاش داریم فرودگاه بین‌المللی گرگان و جزیره آشوراده را به منطقه آزاد اینچه برون الحاق کنیم، تصریح کرد: بر اساس چشم انداز منطقه آزاد می‌تواند ایجاد ۴۷ هزار شغل و استقرار هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی را داشته باشد و بار ریلی را به ۱۳.۷ میلیون تن و بار جاده ای را به ۶.۳ میلیون تن برساند.

وی منطقه آزاد را زمینه‌ساز جهش فوق‌العاده در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته با جمهوری ترکمنستان تلاش داریم منطقه آزاد مشترک تعریف کنیم تا هم افزایی و انگیزه بالایی شکل بگیرد و رشد تجاری شرق دریای خزر را افزایش دهیم چراکه منطقه آزاد پیشران اصلی توسعه استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha