• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403060301378
  • خبرنگار : 50444

برپایی ۱۵۰ موکب در مشایه جاماندگان اربعین در خراسان شمالی

برپایی ۱۵۰ موکب در مشایه جاماندگان اربعین در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برپایی حدود ۱۵۰ موکب در مشایه (پیاده روی) جاماندگان اربعین در استان خبر داد.

حجت الاسلام حمید رفیعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این روزها سیل مشتاقان و دلدادگان اباعبداالله از سراسر جهان و ایران عازم عتبات عالیات هستند و قاب رسانه‌ها مملو از انعکاس این حماسه عظیم است.

وی افزود: به دلیل برخی موانع و مشکلات، خیلی از عاشقان، دلدادگان و دلباختگان فرصت و توفیق حضور در این حماسه عظیم میلیونی مراسم اربعین را ندرند و دل‌ها و چشمانشان به تصاویر و قاب‌هایی که از آنجا منعکس می‌شود، دوخته شده است.

وی ادامه داد: چندین سال است که در ایران اسلامی در شهرهای مختلف، آیینی در روز اربعین به نام آیین «جاماندگان» برنامه‌ریزی می‌شود که برگزاری آن در تمام شهرهای استان خراسان شمالی به عنوان باب الرضا، گنجینه فرهنگ‌ها و معرفت‌ها نیز انجام می‌گیرد.

رفیعی گفت: مراسم جاماندگان اربعین در بیش از ۲۰ نقطه استان برگزار می‌شود و مردم و عاشقان دلباخته با حضور در روز اربعین در آیین جاماندگان خود را به غافله دلدادگان اباعبدالله می‌رسانند و سپس قرائت زیارت اربعین را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه آیین جاماندگان، صبح روز اربعین (فردا یکشنبه چهارم شهریورماه) برگزار می شود، اظهار کرد: این مراسم در بجنورد مرکز خراسان شمالی از ساعت ۹ صبح و از میدان شهید به سمت امامزاده سید عباس ابن موسی (ع) برگزار می شود.

وی اعلام کرد: جمع مسیر مشایه یا پیاده روی در نظر گرفته شده در شهرهای استان ۶۰ کیلومتر است که در آن‌ها مواکب به خدمتگزاری مشغول خواهند بود. پیش از ظهر نیز مراسم عزاداری و زیارت اربعین انجام و سپس نماز ظهر و عصر اقامه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم به هر میزانی که توان دارند به صورت نقدی یا حتی غیر نقدی و حضوری، می‌توانند در این آیین شریک باشند. افرادی که منازلشان در این مسیرها قرار دارد نیز می‌توانند تمهیداتی را برای پذیرایی و استقبال از شرکت کنندگان به عنوان جاماندگان اربعین داشته باشند تا ان‌شاءالله همه ما در زمره عزاداران و زائران اباعبدالله قرار بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha