• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403060301328
  • خبرنگار : 50175

معاون جهاددانشگاهی لرستان:

ایجاد فضای همدلی در جامعه یکی از درس‌های اربعین است

ایجاد فضای همدلی در جامعه یکی از درس‌های اربعین است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهادددانشگاهی واحد لرستان گفت: ایجاد فضای همدلی در جامعه یکی از درس‌های اربعین است.

امین آزادبخت امروز سوم شهریورماه در آیین اختتامیه سومین دوره پویش دانشجویی - مردمی جمع‌آوری کیف و لوازم‌التحریر تحت عنوان «مداد رنگی» که امروز، سوم شهریورماه در سالن اجتماعات کمیته امداد لرستان برگزار شد، با تسلیت به‌مناسبت ایام اربعین، اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که اربعین حسینی دارد ایجاد فضای همدلی در جامعه است. اربعین کمک کرده فضای همدلی در جامعه رونق پیدا کند و نهادینه شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی لرستان با همراهی کمیته امداد، مؤسسات مردم نهاد و مراکز نیکوکاری برنامه‌های خوبی در راستای کمک به محرومان جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان بی‌بضاعت داشته است که از جمله آنها می‌توان به پویش دانشجویی - مردمی «مداد رنگی» اشاره کرد، افزود: این برنامه با هدف جمع‌آوری کیف و لوازم‌التحریر به نفع کودکان محروم خرم‌آباد برگزار شد.

آزادبخت با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه هستند و باید تلاش خود برای حمایت از دانش‌آموزان کم‌بضاعت و نیازمند را به‌کار بگیریم، ادامه داد: جهاددانشگاهی با وجود اینکه در حوزه حمایت از محرومان یک مسئولیت حقوقی ندارد اما بنا بر مسئولیت اجتماعی و دغدغه‌ای که نسبت به این دست از اقشار دارد، تلاش خود را به کار گرفته تا کمک‌حال آنان باشد.

معاون فرهنگی جهادددانشگاهی واحد لرستان با اشاره به اینکه این دوره از پویش مداد رنگی با شعار «تو نیز مثل فرزندم با کیف و لوازم التحریر نو مهرت را آغاز می‌کنی...» برگزار شد، اضافه کرد: هدف از اجرای این پویش و برنامه‌هایی از این دست که در طول سال از سوی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد لرستان انجام می‌گیرد نهادینه کردن فرهنگ نوع‌دوستی در بین جامعه دانشگاهی است.

وی به راه‌اندازی پویش‌هایی ازجمله «جمع‌آوری اسباب‌بازی»، «جمع‌آوری البسه»، «جمع‌آوری دارو» اشاره کرد و گفت: به همت جهاددانشگاهی واحد لرستان پویش ملی «رستا» با هدف جمع‌آوری کتاب اجرا شد که در قالب این پویش بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد و در مناسبت‌های مختلف این کتب در مناطق محروم استان توزیع شد.

آزادبخت با اشاره به اینکه در قالب پویش «رستا» کتاب‌های علمی، کمک آموزشی و کنکور در بین دانش‌آموزان مناطق محروم استان توزیع شد، به اجرای طرح «پنج‌شنبه‌های جهادی» اشاره و بیان کرد: کانون مهر باران سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان با مشارکت سایر کانون‌ها و خیریه‌های دانشجویی طرح «پنج‌شنبه‌های جهادی» را در دست اجرا دارد که این برنامه در مناطق حاشیه شهر خرم‌آباد و در قالب ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان و کنکوری‌ها و همچنین اهدای بسته‌های آموزشی اجرا می‌شود و در کنار آن نیز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی لرستان خدمات مربوط به معاینات و درمان نیز انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha