• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060301272
  • خبرنگار : 71129

بایدن یک «دلال سلاح» را در وزارت خارجه آمریکا منصوب کرد

بایدن یک «دلال سلاح» را در وزارت خارجه آمریکا منصوب کرد

انتصاب «میرا رسنیک» به عنوان معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اسرائیل-فلسطین از سوی بایدن به منزله تسریع روند انتقال سلاح به رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه اندرو میلر این سمت را در تابستان ترک گفت، جو بایدن به دنبال شخصی مناسب برای این سمت بود تا روند انتقال سلاح به اسرائیل را که در جنگ غزه درگیر است، تسریع کند و حالا خانم رسنیک در این سمت منصوب شده است.

بایدن این دیپلمات ارشد را به عنوان حامی انتقال تسلیحات به اسرائیل منصوب کرده تا نقش جدیدی در شکل دادن به سیاست ایالات متحده در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین ایفا کند.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، انتصاب رسنیک نگرانی‌هایی را در میان متخصصان سیاست خارجی برانگیخته و هشدارهایی را از سوی مخالفان حمایت بی قید و شرط بایدن از جنگ غزه در پی داشته است.

«آنل شلین»، یکی از اعضای سابق وزارت خارجه آمریکا که در پی سیاست‌های بایدن درباره غزه از سمتش کناره گیری کرد به هافینگتون پست گفت: «انتصاب رسنیک بیانگر تاییدیه مجدد عزم بایدن در ادامه روند کمک‌های بی قید و شرط از کارزار نسل کشی اسرائیل علیه غیرنظامیان غزه است.»

وی افزود: «میلر از وضعیت نابه سامان منطقه آگاه بود و تلاشش را برای عقب نشینی تصمیم دولت برای تسهیل روند نسل کشی انجام داد درحالیکه رسنیک قطعا از نسل کشی حمایت خواهد کرد.»

بر اساس گزارش سال گذشته میلادی هیل، رسنیک درحالیکه معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در اداره امنیت منطقه‌ای و امور نظامی-سیاسی بود، نقش کلیدی در انتقال میلیون‌ها دلار سلاح به اوکراین و اسرائیل ایفا کرد.

بایدن یک «دلال سلاح» را در وزارت خارجه آمریکا منصوب کرد
سلاح برجای مانده از حملات رژیم صهیونیستی در غزه

هیل در آن زمان از قول رسنیک گفته بود: «من از زمانی که به یاد دارم به سیاست خارجی علاقه مند بوده‌ام. روابط اسرائیل-آمریکا حتی در خانه و زندگی من هم متمرکز است چون من یک یهودی هستم.»

در این میان، گروه‌های مدافع حقوق بشر نیز نسبت به انتصاب رسنیک که به انتقال سلاح‌های آمریکایی به اسرائیل سرعت می بخشد، ابراز نگرانی کردند.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند خانم رسنیک با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز کار کرده؛ کسی که به گفته «کریم خان»، دادستان دیوان کیفری بین الملل به اتهام ارتکاب جنایات جنگی حکم بازداشتش صادر شده است.

«زیاد یاغی»، استاد تاریخ دانشگاه آمریکایی بیروت نیز این انتصاب از سوی دولت بایدن را «یک دلال سلاح» نامید و آن را مورد انتقال قرار داد.

در ۱۰ ماهه گذشته، واشنگتن بیش از ۱۰۰ مورد فروش تسلیحاتی به اسرائیل به ارزش میلیاردها دلار را مورد تایید قرار داده است. اوایل ماه جاری میلادی، واشنگتن یک بسته جدید تسلیحاتی به اسرائیل به ارزش ۲۰ میلیارد دلار را تایید کرد.

این بسته جدید شامل ده‌ها فروند جنگنده اف-۱۵، ده‌ها هزار گلوله خمپاره ۱۲۰ میلیمتری، بیش از ۳۲۷۰۰ گلوله تانک و ۳۰ موشک پیشرفته است که درست چند روز پس از آن مورد تایید قرار گرفت که نیروهای رژیم صهیونیستی دربمباران هوایی مدرسه‌ای در غزه دستکم از یکی از بمب‌های آمریکایی استفاده کردند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha