• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060301248
  • خبرنگار : 50646

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

گیلان میزبان پیش قراولان پرندگان مهاجر

گیلان میزبان پیش قراولان پرندگان مهاجر

ایسنا/گیلان مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به ورود پیش‌قراولان پرندگان مهاجر به مکان‌های زمستان‌گذر و تالاب‌های استان، گفت: هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود.

حمزه عشوری امروز سوم شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان، اظهار کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی انجام شده توسط کارشناسان محیط زیست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و دریافت گزارش‌های مستند از محیط‌بانان مستقر در پاسگاهای محیط‌بانی در مناطق ساحلی و تالابی استان، پیش قراولان پرندگان مهاجر در سال جاری مهاجرت خود را آغاز کردند.

وی افزود: هم اکنون در این زیستگاه‌ها پرندگان مهاجر حضور دارند که از شاخص‌ترین این گونه‌ها خوتکا پرسفید، خوتکای معمولی، اردک نوک پهن و سایر پرندگان شکاری مهاجر هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه پس از ورود این گونه پرنده، مهاجرت گسترده سایر گونه‌ها از جمله مرغابی‌سانان مشاهده می‌شود، گفت: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد می‌شود.

عشوری، ورود این پرندگان را نشانگر آغاز مهاجرت گسترده سایر پرندگان برشمرد و تصریح کرد: یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان در تمام مناطق تحت مدیریت نسبت به انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمر اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: متناسب با نوع تخلف و کشفیات صورت گرفته، جریمه از سوی مقام قضایی اعمال می‌شود.

وی از دوستداران طبیعت و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، زنده‌گیری و تخلف مراتب را با شماره ۱۵۴۰ و یا به نزدیکترین محیط‌بانی اطلاع دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha