• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403060301217
  • خبرنگار : 50963

بهره‌برداری جاده گردشگری وفاق در هفته دولت

بهره‌برداری جاده گردشگری وفاق  در هفته دولت

ایسنا/بوشهر فرماندار بندر دیر از افتتاح جاده گردشگری وفاق بین بنادر دیر و کنگان در هفته دولت خبرداد.

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا گفت: همزمان با هفته دولت پروژه بزرگراه شهید رئیسی، محور مواصلاتی و گردشگری ساحلی وفاق در جنوب استان بوشهر با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار شهرستان دیر با گرامیداشت هفته دولت از تدوین ویژه برنامه‌های مختلف برای این هفته خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت طرح‌های مهمی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی بهره‌برداری از جاده گردشگری وفاق را یکی از این طرح‌ها برشمرد و گفت: پروژه بزرگراه شهید رئیسی محور مواصلاتی و گردشگری وفاق با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان در شهرستان دیر به بهره‌برداری می‌رسد.

باربرز اضافه کرد: این جاده حدفاصل سواحل و بنادر دیر و کنگان قرار دارد که مسیر ۲۵ کیلومتری را به ۸ کیلومتر کاهش می‌دهد.

فرماندار شهرستان دیر ادامه داد: جاده وفاق در جنوب استان بوشهر یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری ساحلی است که برای تکمیل فاز اول آن ۲۹۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مهمی است، اضافه کرد: یکی از قابلیت مهم شهرستان دیر در عرصه گردشگری ساحلی در جوار خلیج‌فارس است.

باربرز، مسیر ساحلی دیر به کنگان را یکی از محورهای مهم گردشگری دانست و تصریح کرد: در این مسیر جاده‌ای تحت عنوان وفاق طراحی و اجرایی شد.

فرماندار دیر افتتاح ۱۱۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۶۰۵ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌ها برشمرد و بیان کرد: در هفته دولت ساخت ۴۰ واحد مسکن نهضت ملی با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: محور آبدان به دوراهک با اعتبار ۵۲۰ میلیارد ریال، بهسازی گردنه جاشک با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال ، ۱۲ واحد پانسیون پزشکان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، راهسازی و تعریض محور جاشک به آبدان با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال، مرکز جامع سلامت بردخون با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های افتتاحیه هفته دولت شهرستان دیر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha