• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403060301127
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل:

همکاری دستگاه‌ها برای اجرای طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان ضروری است

همکاری دستگاه‌ها برای اجرای طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان ضروری است

ایسنا/اردبیل معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به مصوب شدن طرح آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان با عنوان طرح «آباد» در هیأت دولت، همکاری دستگاه‌ها را برای اجرای آن ضروری دانست و گفت: در این طرح باید سالانه ۵۰ هزار نفر مهارت‌آموزی شوند.

یاسر عبداللهی عابد سوم شهریور در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهار کرد: با توجه به تصویب طرح آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان با عنوان طرح «آباد» در هیأت دولت، باید سالانه ۵۰هزار نفر مهارت‌آموزی شده و بر اساس نیاز واحدهای صنعتی، نیروی ماهر تحصیل‌کرده تربیت شود.

وی افزود: این طرح که همکاری دستگاه‌ها را برای اجرای آن ضروری است، با عنوان «آباد» که مخفف «آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان» بوده، شناخته می‌شود و دانشگاه‌ها با محوریت دانشگاه علمی و کاربردی در راستای تربیت نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: ۱۹ درصد از تعهد اشتغال سالانه به اشتغال فارغ‌التحصیلان مهارت‌دیده اختصاص خواهد یافت و دستگاه‌ها نیز باید متقاضیان مربوط خود در این بخش را در اولویت معرفی به تسهیلات قرار دهند.

عبداللهی عابد با تأکید بر ثبت اشتغال ایجاد شده دستگاه‌های مختلف اجرایی در سامانه رصد، گفت: لازم است دستگاه‌ها در ثبت تعهد اشتغال مربوط اهتمام ورزند و در این راستا ثبت اشتغال‌های واقعی و پایدار مورد تأکید است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مطلوب است، افزود: در سال ۱۴۰۱ استان اردبیل رتبه سوم کشوری در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی را کسب کرد و در سال ۱۴۰۲ نیز وضعیت استان مطلوب و در رتبه‌های برتر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار کرد: عرضه تولیدات مشاغل خانگی در نمایشگاه‌های دائمی و موقت ضروری بوده و در این راستا مساعدت و همکاری شهرداری‌ها در تأمین مکان مربوط در کل استان مورد انتظار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha