• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060301082
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد

افتتاح ۱۰۲ پروژه کشاورزی در هفته دولت گیلان

افتتاح ۱۰۲ پروژه کشاورزی در هفته دولت گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از افتتاح ۱۰۲ پروژه مربوط به بخش کشاورزی همزمان با هفته دولت در استان خبر داد و گفت: برای افتتاح این پروژه ها ۲۷ هزار میلیارد ریال سرمایه گذازی شده است.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی در حوزه اقتصاد و اشتغال استان گیلان، اظهار کرد: در راستای ایجاد امنیت غذایی و تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، تعداد ۱۰۲ پروژه عمرانی، تولیدی و خدماتی در حوزه های مختلف کشاورزی استان گیلان شامل آب و خاک، باغبانی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شیلات، عشایر، صنایع تبدیلی و تکمیلی، طیور، تعاون روستایی و امور اراضی در هفته دولت انسال به بهره برداری می رسد.

وی سرمایه گذاری انجام شده برای افتتاح این پروژه ها را ۲۷ هزار میلیارد ریال دانست و افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در بین استان های کشور در اعتبارات هزینه شده در پروژه های هفته دولت رتبه نخست را کسب کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: با افتتاح این پروژه‌ها، برای ۱۱۷۹ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۹۰۵ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می شود.

محمدی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی به عنوان اقتصاد سبز می تواند سرمایه گذاران را به گیلان سوق دهد، عنوان کرد: با بهره برداری و افتتاح این پروژه‌ها ۱۶ هزار و ۶۹ خانوار در سطح استان گیلان از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان اداره امور اراضی این سازمان در هفته دولت، یادآور شد: ۵۵ پروژه با مجموع سرمایه گذاری حدود ۱۷ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال مربوط به مرکز و شهرستان های شرق استان است که با حضور استاندار گیلان و رئیس سازمان امور اراضی کشور طی این هفته به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین به افتتاح یک کشتارگاه در ایام هفته دولت امسال اشاره و عنوان کرد: تعداد ۴۵ پروژه با مجموع سرمایه گذاری ۹۱۲۵ میلیارد ریال مربوط شهرستان های غرب استان است که طی این مدت با همراهی استاندار گیلان افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha