• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060300960
  • خبرنگار : 71951

تامین زمین برای ساخت از مشکلات اصلی نهضت ملی مسکن در پاکدشت

تامین زمین برای ساخت از مشکلات اصلی نهضت ملی مسکن در پاکدشت

ایسنا/تهران رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت گفت: تامین زمین برای ساخت واحد مسکونی در پاکدشت از مشکلات اصلی نهضت ملی مسکن در این شهرستان است.

حبیب شعبانی در گفت وگو با ایسنا در خصوص طرح نهضت ملی مسکن در پاکدشت گفت: پاکدشت ۵۶ هزار و ۷۰۰ متقاضی طرح ملی مسکن داشت‌ که ۱۲ هزار نفر حائز شرایط شدند.

وی تأمین زمین برای ساخت واحد مسکونی در پاکدشت را از مشکلات اصلی نهضت ملی مسکن در این شهرستان دانست و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۷۰ واحد مسکونی در اراضی دولتی احصا و اکنون انتخاب واحد شده است و در حال حاضر ۸۲۸ واحد مسکن متعلق به دولت شناسایی و مراحل اجرای ساخت آن آغاز شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت اضافه کرد: مابقی افراد که حدود ۱۰ هزار نفر هستند، به دلیل نبود زمین منتظر هستند که البته یک زمین ۲۴۰ هکتاری در شهرک صنعتی خوارزمی شناسایی شده و در حال پیگیری برای انتقال مالکیت آن از منابع طبیعی به بنیاد ملی مسکن هستیم.

وی ادامه داد: آورده متقاضیان این طرح با توجه به وضعیت اقتصادی مردم محدود است و در قسط اول پرداختی این عزیزان با توجه به متراژهای موجود و انتخاب واحدها با کندی صورت می‌گیرد و نیازمند بازنگری در تسهیلات اعطایی و درصد سود بانکی در اعطای آن هستیم تا بیش از این شاهد تأخیر در پروژه نباشیم.

شعبانی در خصوص تعاونی مسکن امیر المومنین (ع) حصار امیر نیز بیان کرد: این تعاونی معضل ۱۸ ساله پاکدشت است و چون زمین تهیه شده خارج از بافت شهری بود با تعیین اولویت با فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مقرر شد، جزو مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری قرار گیرد و با تعیین ضرب العجل سهم دولت به متراژ ۹۲ هکتار به بافت شهری الحاق شود.

وی گفت: تصویب شد تا شهرداری پاکدشت نسبت به اعطا مجوز ساخت و با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی نسبت به صدور سند تعاونی امیرالمومنین (ع) اقدام کند.

شعبانی در پایان در خصوص فاز ۳ شهرداری پاکدشت گفت: حل مشکل فاضلاب ۶۱۲ واحد فاز ۳ شهرداری پاکدشت که سال‌ها بر زمین مانده است با طرح موضوع در شورای مسکن این شهرستان در حال پیگیری بوده که با کلیات آن موافقت شده است.

رئیس اداره راه و شهرسازی پاکدشت در پایان تصریح کرد: موضوع فاز 3 شهرداری پاکدشت در استانداری تهران بررسی و مقرر شده مشکل آب و فاضلاب آن توسط خود متقاضیان و شرکت آب و فاضلاب به صورت تعیین درصد متقاضی و این شرکت حل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۶

راستی شمااومدی از حل مشگل زمینهای شهرک امیرالمونین گفتین شیش ماه گذشت خبری نشد

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۰۰:۰۶

ای کاش یه نگاه به زمین های شریف آباد هم بندازید بیشتر از ده ساله که قطعه بندی شده و نقشه برداری کردید و کمتر از بیست متر با بافت مسکونی فاصله داره ولی شهرداری منطقه هیچ کاری برا آباد کردنش انجام نمیده لطفاً پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۰۷:۰۶

لطفا اول جاده درست کنین بعد خانه بسازین، جاده تهران پاکدشت همیشه شلوغه چرا باید شرق تهران همین یه جاده خاوران رو داشته باشه. همه جوانب در نظر بگیرید لطفا..

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۵۲

سلام 5 سال شد وعده ساخت و تحویل مسکن ملی پاکدشت و هزینه های چند برابری که روی دستان متقاضیان گذاشتن چرا از در دل این متقاضیان خبر تهیه نمی کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۴ ۱۹:۳۱

آقای مسول جاده خاوران چقد باید انسان بی گناه رو بخاطر تصادف از بین ببره تا شما اتوبان کنار گذر رو راه بندازید ؟والا خجالت داره شرم کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۵ ۰۱:۱۴

اگه کمبود زمین تو پاکدشت هست پس چرا زمینهای شهرک آسمان تو جاده پارچین بیست ساله بلاتکلیف مونده و شهرداری مجوز ساخت نمیده