• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403060300940
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

هماهنگی کامل برای برگزاری پیاده‌روی اربعین در زاهدان؛ ۳۹ موکب آماده خدمت‌رسانی

هماهنگی کامل برای برگزاری پیاده‌روی اربعین در زاهدان؛ ۳۹ موکب آماده خدمت‌رسانی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مسئول ستاد اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل برای برگزاری پیاده‌روی نمادین اربعین در زاهدان خبر داد و گفت: ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران آماده شده‌اند.

محمود جوادیان‌فر شامگاه جمعه در جلسه هماهنگی پیاده‌روی نمادین اربعین حسینیبیان کرد: پیاده‌روی اربعین از زمان‌های دور و از سال ۶۱ هجری، با حضور حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) و دیگر زائرین آغاز شده و همواره به عنوان یک سنت مهم دینی گرامی داشته شده است. امروز، با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، سفرهای پیاده‌روی اربعین به‌طور قابل توجهی تسهیل شده و مسیر پیاده‌روی به‌خوبی ساماندهی شده است.

جوادیان‌فر همچنین اضافه کرد: مسئولین باید تلاش کنند تا پرچم اربعین حسینی در زاهدان بالا گرفته شود. این پیاده‌روی نمادین فرصتی برای کسب ثواب و شرکت در مسیر معنوی اربعین است، حتی برای کسانی که امکان حضور در کربلا را ندارند.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا از ادارات و نهادهای مختلف خواست که برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم پای کار باشند و اعلام کرد که تاکنون ۳۹ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران آماده شده است.

وی بر لزوم حضور گسترده اهل سنت و شیعیان در این پیاده‌روی تأکید کرد و گفت: اربعین یک رویداد اسلامی است و مختص به شیعیان نیست حضور اهل سنت در کنار برادران شیعه نشان از وحدت و همدلی مسلمانان دارد.

در پایان نیز بر اهمیت همکاری شهرداری زاهدان برای نظافت محل‌های برگزاری مراسم تأکید شد و از روابط عمومی‌ها خواسته شد تا اطلاع‌رسانی کامل و دقیقی در خصوص این مراسم داشته باشند. همچنین مقرر شد که تمامی مواکب تا قبل از ساعت هشت صبح آماده پذیرایی از زائران باشند و تمام تلاش‌ها برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم به کار گرفته شود.

این جلسه با تأکید بر وحدت و همبستگی شیعه و سنی به پایان رسید و از همه مسئولین خواسته شد که در برگزاری این مراسم معنوی همکاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha