• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403060300938
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون‌ استاندار:

۲۵۰۰ طرح نیمه تمام در سیستان و بلوچستان بر روی زمین مانده است

۲۵۰۰ طرح نیمه تمام در سیستان و بلوچستان بر روی زمین مانده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون ۲هزارو ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان به دلیل کمبود منابع مالی بر روی زمین مانده که با تامین اعتبارات مورد نیاز این تعداد از پروژه‌های نیمه تمام نیز به سرانجام خواهد رسید.

منصور بیجار در گفت وگو با ایسنا، افزود: در بخش توسعه بزرگراه‌های استان به اندازه چندین سال در گذشته کارهای خوبی صورت گرفته به طوری که با اجرای ۳۴۰ کیلومتر در طول سه سال گذشته در حال حاضر به بیش از ۶۷۱ کیلومتر رسیده است همچنین در حوزه آب نیز با اجرای خط تهلاب از زاهدان و میرجاوه که تاکنون بیش از ۲۵کیلومتر کار شده است و انتقال آب از دریای عمان به همه شهرهای بحران زده در آینده شاهد حل معضل بی آبی در استان خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بخش ناوگان هوایی، سیستان و بلوچستان با پنج فرودگاه فعال در کشور جز, چند استان فعال در این حوزه قرار داریم و به لحاظ تعداد پروازها با افزایش خوبی روبرو بوده در حالی که این موضوع در بسیاری از استان ها با کاهش همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش مسکن سیستان و بلوچستان از جایگاه خوبی نسبت به سایر استان ها برخوردار است.

بیجار با اشاره به سند جامع پیشرفت و توسعه استان و تاکید فراوان رهبر فرزانه انقلاب به این موضوع گفت: برای اجرای سند جامع پیشرفت و توسعه استان نیازمند به ۱۵۰همت است که در حال حاضر به دلیل عدم تامین اعتبارات آن توسط دولت به ناچار این رقم با ۶۰ همت جهت انجام پروژه های نیمه تمام که شامل ۷۵ پروژه می باشد که در دست اجراست و با اضافه شدن ۱۰ درصد از منابع دیگر از جمله منابع ملی و حضور بخش سرمایه گذاران خصوصی، آینده خوبی برای این استان پیش بینی و ترسیم شده است.

وی در خصوص اربعین حسینی و اقدامات صورت گرفته در استان برای زوار پاکستانی هم گفت: مسئولان استانی با تمام امکانات و قوای خود در جهت پذیرایی از زوار پاکستانی که از مرزهای این استان راهی کربلا هستند پای کار هستند به طوری که در مواجه با زوار پاکستانی رضایت کاملی از خدمات رسانی به آنها دیده می شود  و در بازدید چند روز پیش وزیر وقت کشور این موضوع نیز تایید و مورد رضایت مسولان کشوری نیز بوده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با اقداماتی که از سال گذشته پیگیری و صورت گرفته است، بنا شده تا با استفاده از تمام امکانات شهرداری ها و دهیاری ها برای ایجاد ۲۴ زائرسرای جدید که ۱۹ مورد آن توسط دهیاری ها ایجاد خواهد شد در جهت خدمات رسانی بیشتر به زوار امام حسین(ع) که از پاکستان و از طریق مرزهای ورودی استان انجام می‌شود این اقدام صورت بگیرد.

وی در خصوص دو سیلاب مهیب در دو سال گذشته که منجر به خسارات فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله زیربنایی استان شده است، گفت: دولت با تمام قوا در جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان از سیلاب های اخیر همچنین خسارت های سنگین وارده به تاسیسات آب و برق و راه استان پای کار بوده به طوری که در این خصوص اعتبارات خوبی جهت بازسازی به ویژه در بخش راه ها و تاسیسات و بازسازی خانه های مردم به این استان اختصاص داده است.

بیجار ادامه داد: برای انجام پروژه های عمرانی استان تاکنون ۱۲همت در اختیار استان قرار گرفته که بخشی از آن در پروژه ها هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha