• شنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060300937
  • خبرنگار : 71154

/خبر به‌روزرسانی شد/

همگام با زوار، تا اجتماع عظیم اربعین

همگام با زوار، تا اجتماع عظیم اربعین

ایسنا/تهران آنچه می‌خوانید اخبار امروز سوم شهریور، درباره اربعین سید و سالار شهیدان و یارانش و پیاده‌روی و تجمع عظیم مذهبی و دینی مردم دنیا برای بزرگداشت این واقعه است. اربعین همان روزی است که اسیران کربلا در بازگشت از شام و با پای پیاده برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفته‌اند.

خدمات‌رسانی در حوزه آبرسانی در مرز مهران به زائران ادامه دارد

‌مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام خدمات آب و فاضلاب استان در مرز مهران را تشریح کرد.

محمد محمدی  در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: شبکه گذاری لوله بطول حدود سه هزار و ۲۰۰ متر در اقطار، احجام و انواع مختلف پلی‌اتیلن و فلزی در نقاط مختلف مرز مهران از جمله پایانه‌های شهید سلیمانی، شهید رئیسی و برکت،  نصب ۸۰ فقره شیرآلات و دوش حمام، نصب ۴۷ دستگاه الکتروپمپ جهت تأمین آب پایدار و فشار استاندارد آن، نصب ۵۰ باب مخزن آب پلی‌اتیلین در محل سرویس‌های بهداشتی، مواکب و حسینیه‌های مستقر در پایانه مرزی مهران، نصب و راه‌اندازی ۱۱۵ دستگاه آب‌گرمکن در نقاط مختلف مرز مهران از جمله پایانه‌های برکت، شهید رییسی و شهید سلیمانی، نصب ۲۰۰ عدد شیرآلات برای روشویی ها، نصب ۱۱۵ عدد شیرآلات برای سرویس‌های بهداشتی و همچنین تخلیه فاضلاب چاه‌های جذبی به مقدار حدود ۵۰ متر مکعب بخشی از اقدامات آبفای استان در حوزه آب در جهت تأمین آب پایدار برای اربعین در شهر و مرز بین‌المللی مهران است.

خراسان شمالی - خدمت‌رسانی هلال احمر استان به ۱۶ هزار زائر  در مسیر نجف - کربلا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از ارائه خدمات درمانی به ۱۶ هزار زائر پیاده در مسیر نجف - کربلا مستقر در عمود ۷۴۳ خبر داد.

تردد روان در مسیرهای مرز شلمچه/ رانندگان به زائران با لباس مشکی توجه کنند

‌رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان گفت: هم‌اکنون در مسیرهای مرز شلمچه تردد روان است و هیچ مشکل ترافیکی وجود ندارند.

سرهنگ رضا دولتشاهی امروز (۳ شهریورماه) با تاکید بر اینکه رانندگان از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند، اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان به منظور تسهیل در تردد و سفر ایمن و بی‌خطر زائران تمهیدات ترافیکی خاصی برای بازگشت زائران در نظر گرفته است.  

دعوت از مردم خراسان جنوبی برای حضور در پیاده‌روی اربعین

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در اطلاعیه‌ای از عموم مردم این استان برای حضور در آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین دعوت کرد.

در این فراخوان و دعوت عمومی که روز شنبه منتشر شد، آمده است: 

«نوای نینواییان در آسمان اربعین طنین انداز است و خیل عظیم مشتاقان وصال محبوب، رهسپار زیارت ۷۲ لاله‌ سرخ صحرای کربلا هستند و کوچه پس کوچه‌های شهر و دیارمان لبریز از ترنم اشک شوق و حسرت شیفتگان جامانده از کاروان زائران کربلای معلاست که آماده‌ حضور در مراسم اربعین هستند.

‌یزد- ۷ مصدوم پاکستانی همچنان در یزد بستری هستند

هفت مصدوم سانحه واژگونی اتوبوس زائران پاکستانی همچنان جهت اقدامات درمانی در استان یزد بستری هستند.

بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، از مجموع ۲۳ مصدوم این حادثه، ۱۴ نفر به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شهرستان ابرکوه اعزام شدند که از این تعداد مصدوم، چهار نفر در صبح چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه مورد اعمال جراحی ارتوپدی قرار گرفتند و با حال عمومی مطلوب در بخش جراحی بستری شدند.

هفت نفر از مجروحان نیز پس از اقدامات درمانی مرخص شدند و سه مصدوم دیگر همچنان تحت مراقبت هستند.

برپایی ۱۵۰ موکب در مشایه جاماندگان اربعین در خراسان شمالی

‌مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برپایی حدود ۱۵۰ موکب در مشایه (پیاده روی) جاماندگان اربعین در استان خبر داد.

حجت الاسلام حمید رفیعی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این روزها سیل مشتاقان و دلدادگان اباعبداالله از سراسر جهان و ایران عازم عتبات عالیات هستند و قاب رسانه‌ها مملو از انعکاس این حماسه عظیم است.

۱۲۸۸ زائر از بیمارستان سیار ‌مرز باشماق‌ خدمات دریافت کردند

‌ رئیس بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام مرز باشماق گفت: از روز هفدهم مرداد تاکنون، ۱۲۸۸ زائر اربعین حسینی برای دریافت خدمات سلامت به بیمارستان سیار شهید ماموستا شیخ‌الاسلام که در مرز باشماق مریوان مستقر شده است؛ مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

مصطفی فرامرزی، امروز شنبه (۳ شهریور) در جمع خبرنگاران استان ،از مراجعه ۱۳۳ نفر زائر به بیمارستان سیار مرز باشماق طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۲۵ زائر به صورت سرپایی درمان و هشت نفر بستری شدند که بعد از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان ترخیص شدند.

معاون جهاددانشگاهی لرستان:
ایجاد فضای همدلی در جامعه یکی از درس‌های اربعین است

معاون فرهنگی جهادددانشگاهی واحد لرستان گفت: ایجاد فضای همدلی در جامعه یکی از درس‌های اربعین است.

امین آزادبخت امروز سوم شهریورماه در آیین اختتامیه سومین دوره پویش دانشجویی - مردمی جمع‌آوری کیف و لوازم‌التحریر تحت عنوان «مداد رنگی» که امروز، سوم شهریورماه در سالن اجتماعات کمیته امداد لرستان برگزار شد، با تسلیت به‌مناسبت ایام اربعین، اظهار کرد: یکی از درس‌هایی که اربعین حسینی دارد ایجاد فضای همدلی در جامعه است. اربعین کمک کرده فضای همدلی در جامعه رونق پیدا کند و نهادینه شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان:
اعزام ۱۴۰ اتوبوس از گلستان به مرز مهران برای انتقال زائران اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از اعزام ۱۴۰ دستگاه اتوبوس از استان به مرز مهران خبر داد.

عادل مصدقی ظهر شنبه سوم شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۳۱ مرداد تا دیروز جمعه دوم شهریور ماه ۱۴۰ دستگاه اتوبوس از استان به پایانه مرزی مهران برای جابجایی زائران اربعین و انتقال آنها به استان اعزام شدند. 

مصدقی با عنوان اینکه رفت و برگشت ناوگان حداقل ۴۸ ساعت زمان می‌برد، از زائران خواست قبل از سفر حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و بلیت اینترنتی رفت و برگشت خود را به صورت برنامه‌ریزی شده از همان مسیری که برای تردد در نظر گرفته‌اند، تهیه کنند.

فعالیت ۳۶ پایگاه امدادی جهت ارائه خدمات به هموطنان و زائران در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ۱۶ مرداد الی ۱ شهریور ماه سال جاری، ۶ هزار زائر از خدمات هلال احمر بهره مند شدند. 

پیام جلالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این مدت تیم های عملیاتی به ۳۷ حادثه اعزام شدند، در پایگاه های امدادی سطح استان، مرز باشماق مریوان و درمانگاه جمعیت هلال احمر کردستان مستقر در سلیمانیه عراق، به ۳۱۸ مصدوم ارایه خدمت شده است که از این تعداد مصدوم، ۲۵۲ نفر به صورت سرپایی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر درمان شدند و ۲۹ نفر به مراکز درمانی توسط نجاتگران هلال احمر منتقل شدند. 

انجام بیش از ۴ هزار ماموریت اورژانس در چذابه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خدمات‌رسانی درمانی به بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار در درمانگاه مرزی چذابه از ابتدای طرح اربعین تاکنون خبر داد.

دکتر میثم معزی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه در ۱۴ روز استقرار در مرز چذابه اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از ابتدای طرح اربعین ۴ هزار و ۷۳ ماموریت اورژانسی انجام داده است که از این میان، ۳ هزار و ۵۶۴ بیمار به صورت سرپایی در محل درمان و ۵۰۹ بیمار به مراکز درمانی منطقه اعزام شدند.

خدمات‌رسانی ۴۰ موکب مردمی در مسیر بازگشت زائران اربعین در شهر ایلام

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: ۴۰ موکب مردمی در ایلام به زائران اربعین حسینی (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

سرهنگ هدایت سلیمانیان به ایسنا اظهار کرد: فعالیت این موکب به‌صورت خود جوش و مردمی است که با کمک گروه‌های جهادی و گروه‌های خیرین به‌صورت شبانه‌روزی به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند.

ورود بیش از ۱۷۳ هزار زائر طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز مهران

‌فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۱۷۳ هزار زائر طی ۲۴ ساعت گذشته از مرز مهران به کشور بازگشته‌اند ،گفت: عملیات بازگشت زائران در یک روز مانده اربعین با سرعت بیشتری ادامه دارد.

 سردار «جمال سلمانی» امروز شنبه سوم شهریورماه ۱۴۰۳، در این خصوص به خبرنگاران اظهار کرد: پلیس با آمادگی کامل آماده پذیرایی از زائران است و تمهیدات لازم با کمک ستاد اربعین اندیشیده شده است.

۴۵ هزار زائر با اتوبوس از پایانه شهید رئیسی مهران به مقاصد خود بازگشتند

‌معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: یک هزار ۴۸۸ دستگاه اتوبوس از پایانه شهید رئیسی مهران، زائران اربعین را به مقصد اقصی نقاط کشور جابه‌جا کرده‌اند.

سعید هژبری امروز شنبه سوم شهریور ماه ۱۴۰۳، در بازدید از پایانه شهید رئیسی (برکت) در مرز مهران به خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدا تا ۱۸ عصر روز جمعه، این تعداد اتوبوس از پایانه مهران، حدود ۴۵ هزار نفر از زائران را به مقصد محل سکونتشان در اقصی نقاط کشور انتقال دادند.


تمهیدات ترافیکی پیاده روی جاماندگان اربعین در جنوب شرق تهران

رئیس پلیس راهور استان با تشریح تمهیدات ترافیکی پیاده روی جاماندگان اربعین بر رعایت احتیاط در تردد خودروها و پیاده‌ها تاکید کرد.

«سرهنگ علی سلیمانی» رئیس پلیس راهور شرق استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در راستای برگزاری آیین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در روز یکشنبه ۴ شهریور ماه تمهیدات ترافیکی مناسب در مسیر پیاده روی و معابر اصلی و محورهای مواصلاتی در سطح استان پیش بینی شده است.

‌پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی در مشهد

معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین با همکاری امور مساجد و شورای هیئات مذهبی در روز اربعین و در خیابان امام رضا(ع) از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر برگزار خواهد شد.

سیدجلیل بامشکی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقداماتی که شهرداری مشهد برای اربعین حسینی در نظر گرفته است، اظهار کرد: با توجه به خواهرخواندگی ما با نجف اشرف، خدماتی از جمله نظافت، پاکبانی، جمع‌آوری زباله‌های بخشی از خیابان‌های نجف را بر عهده داریم. همچنین گروهی متشکل از ۲۰ نفر از اعضای ستاد راهنمایی زائر که به زبان عربی مسلط هستند را برای راهنمایی زائران در نجف اشرف اعزام کردیم که هدف بیشتر راهنمایی زائران ایرانی است.

‌ بیش‌ از ‌یک‌ میلیون و ۹۷۵ هزار زائر از مرزهای خوزستان تردد کردند

‌مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از ثبت تردد یک میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰ زائر اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان از ۱۶ مردادماه تا دوم شهریورماه خبرداد.

محمد جولانژاد در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی از پایانه‌های مرزی خوزستان از ۱۶ مرداد تا دوم شهریور ۱۴۰۳ اظهار کرد: در این مدت ۷۲۵ هزار و ۷۶۱ زائر ایرانی وارد شده‎‌اند که ۱۶۷ هزار و ۹۷ نفر از مرز چذابه و ۵۵۸ هزار و ۶۶۴ زائر از مرز شلمچه بوده است.  

بازگشت حدود ۹ هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران به استان البرز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از بازگشت بیش از هشت هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران به استان البرز خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم قدمی روز شنبه سوم شهریور بیان کرد: تا روز گذشته بیش از هشت هزار و ۷۶۱ زائر البرزی با استفاده از ۳۰۵ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از مرز مهران به مقصد استان البرز بازگشته‌اند.

اعلام محدودیت ترافیکی راهپیمایی جاماندگان شاهرورد

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان و دستگیری ۴۲ نفر در این خصوص خبر داد.

سرهنگ علیرضا شائینی ۳ شهریورماه اظهار کرد: در پی مطالبات مردمی و در راستای برخورد با مجرمان و هنجار شکنان و مخلان نظم و امنیت طرح امنیت محله محور در شهرستان شاهرود با محوریت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و مواد مخدر اجرا شد.

خراسان شمالی- اهدای دست سازه‌های اعضای کانون پرورش فکری خراسان شمالی به زوار اربعین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از اهدای دست سازه‌های اعضای این مجموعه به زوار اربعین خبر داد.

فرهاد آقابیگی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سفیران کانون در مسیر اربعین، دست سازه های حسینی را به دوستداران کوچک ابا عبدالله الحسین (ع) هدیه کردند، اظهار کرد: سفیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با حضور در مسیر پیاده روی اربعین، دست سازه های اعضای مراکز کانون را به زائران  و دوست داران کوچک اربعین رساندند.

همگام با زوار، تا اجتماع عظیم اربعین

خراسان شمالی_انجام نخستین پرواز بین‌المللی تاریخ فرودگاه بجنورد به سمت نجف

 مدیر فرودگاه بین المللی شهدای بجنورد از انجام نخستین پرواز بین‌المللی فرودگاه بجنورد به مقصد نجف اشرف خبر داد.

محمد ابراهیم قدمگاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این نخستین پرواز بین المللی از مبدا فرودگاه بجنورد بود که ساعت ۶:۲۰ دقیقه صبح امروز ۶۷ مسافر از زائران خراسان شمالی را برای مراسم اربعین به نجف اشرف اعزام کرد.

وی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد از دهه ۷۰ صرفا عنوان «بین المللی» داشته، افزود: برقراری پرواز بین المللی یکی از آرزوهای استان بود که امروز محقق شد و طی آن تمام اقداماتی که در فرودگاه‌های بین‌المللی انجام می‌شود در فرودگاه بجنورد نیز بررسی و انجام شد.

کرمان-اعزام روزانه ۸۰ دستگاه اتوبوس به مرزهای شلمچه و مهران از استان کرمان برای بازگشت زائران اربعین

علی عبداللهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکیپ‌های این اداره کل از ابتدای طرح در مرز شلمچه مستقر شده‌اند و بر روند بازگشت زائران نظارت دقیق دارند لذا با توجه به ارتباط مستمر با اکیپ‌های مذکور سعی وافری در تسریع برگشت زائران خواهیم داشت.

به گفته وی، تراکم زائران در مرزها طی روزهای آینده بیشتر خواهد شد و در صورت کمبود ناوگان عمومی تحت اختیار شرکت‌های مسافربری، از ظرفیت ناوگان معادن استان استفاده می‌کنیم.  

طبق اعلام مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان، ۳۰ هزار زائر کرمانی در قالب ۹۶۵ سفر بوسیله ناوگان مسافربری جاده‌ای از اول ماه صفر تا روز گذشته به مرز شلمچه اعزام شده‌اند.

همگام با زوار، تا اجتماع عظیم اربعین

مرکزی-عشق به حسین(ع) فراتر از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی است

یک مبلغ علوم دینی با بیان اینکه در واقعه کربلا و در پیاده‌روی اربعین افراد با هر اعتقاد و مذهب و از نقاط مختلف در صحنه تبعیت از حسین(ع) و عشق به او حاضر شدند، گفت: عشق به حسین(ع) فراتر از مرزهای اعتقادی و جغرافیایی است.

حجت‌الاسلام معین شرافتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وقتی صحبت از عشق در میان باشد هیچ عاشقی گله‌ای از سختی‌های وصال ندارد و این سختی‌ها هرگز او را در مسیر عاشقی سست نمی‌کند یا او را دچار شک و شبهه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه تمام شیعیان و محبان امام حسین(ع) نیز رسم عاشقی را ابتدا از خود حضرت آموزش دیده‌اند، اظهار کرد: حسین(ع) عاشق خدا بود و در راه لقاء الهی از تمام دارایی‌های خود دست کشید. تحمل رنج سفر و پس از آن بذل جان خود و فرزندان و عزیزان و سپس اسارت خانواده و خاندان، جلوه‌های عاشقی امام حسین علیه‌السلام در راه خداست.

خوزستان-خدمات‌رسانی به بیش از ۵ هزار زائر در خوزستان/ انتقال ۴۹ مصدوم از خاک عراق به ایران

معاون امداد و نجات هلال احمر استان خوزستان از بهره‌مندی بیش از ۵ هزار نفر از زائران عبات عالیات و انتقال ۴۹ مصدوم از خاک عراق به ایران در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه خبر داد.

امیرعباس نجفی امروز (۳ شهریورماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز طرح امداد و نجات اربعین ۱۴۰۳ حدود ۵ هزار و ۵۰۰ زائر در دو مرز شلمچه و چذابه از خدمات هلال احمر استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

قم-اعلام ویژه‌برنامه مراسم اربعین در حرم مطهر بانوی کرامت

ویژه‌برنامه شب و روز اربعین حسینی در حرم مطهر بانوی کرامت با سخنرانی آیت‌الله صفایی بوشهری و مداحی سجاد محمدی و حمزه علیپور برگزار می‌شود.

در این مراسم شنبه سوم شهریورماه بعد از نماز عشاء مصادف با شب اربعین، آیت‌الله صفایی بوشهری به ایراد سخن می‌پردازد و سجاد محمدی نیز مداحی خواهد کرد. همچنین روز یکشنبه مصادف با ظهر اربعین، بلافاصله بعد از نماز عصر زیارت اربعین توسط سیدعلی حسینی‌نژاد در شبستان امام خمینی(ره) قرائت می‌شود.

زنجان- مسیرهای پیاده‌روی جا ماندگان اربعین در ابهر اعلام‌ شد

مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از امامزاده اسحاق (ع) شریف‌آباد به سمت امامزاده اسماعیل شناط، جاده ابریشم (بلوار شورا) ابهر برگزار می‌شود. 

همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین همزمان با سراسر کشور مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر پنج کیلومتری از امامزاده اسحاق (ع) شریف‌آباد به سمت امامزاده اسماعیل شناط، جاده ابریشم (بلوار شورا) ابهر برگزار می‌شود. 

این مراسم که به صورت خانوادگی برگزار می‌شود از ساعت ۱۶ عصر روز اربعین از امامزاده اسحاق (ع) و با قرائت زیارت اربعین آغاز می‌شود که با الگوگیری از مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در طول مسیر پیاده‌روی تعیین شده برای ابهر بیش از ۱۰ موکب به همت مردم برپا می‌شود.

کرمانشاه- در تلاشیم فعالیت مرز خسروی در طول سال ۲۴ ساعته باشد

استاندار کرمانشاه از پیگیری برای ۲۴ ساعته‌شدن فعالیت مرز خسروی در طول سال خبر داد.

همدان- اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین در تویسرکان برگزار می‌شود

مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: اجتماع بزرگ و پیاده‌روی جاماندگان از سفر معنوی و با شکوه اربعین در تویسرکان برگزار می‌شود.

کرمانشاه -آغاز موج بازگشت زوار از مرز خسروی/تردد ۷۲۰ هزار زائر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از شروع موج بازگشت زوار اربعین از مرز خسروی خبر داد و گفت: از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته (دوم شهریور) بیش از ۷۲۰ هزار نفر از این مرز تردد داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha