• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403060200839
  • خبرنگار : 50666

آمادگی ۳۱۵ تیم پشتیبانی در اصفهان برای بازگشت زائران اربعین

آمادگی ۳۱۵ تیم پشتیبانی در اصفهان برای بازگشت زائران اربعین

ایسنا/اصفهان مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هم‌زمان با بازگشت تدریجی زائران اربعین از مرزها به داخل کشور، ۳۱۵ تیم پشتیبانی با هدف ارائۀ خدمات ترافیکی، امداد و نجات، اسکان اضطراری و آبرسانی در اصفهان آماده شده‌اند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم‌های اخیر متشکل از عوامل پلیس راه، راهور، راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای، هلال‌احمر و اورژانس، شهرداری‌ها، آتش‌نشانی، شرکت‌های خدمات‌رسان برق، آب، فاضلاب، مخابرات و دهیاری‌ها هستند.

او ادامه داد: گروه‌های یادشده به‌منظور خدمت‌رسانی به مسافران در مسیر جاده‌ها و پایگاه‌های امدادی و به‌خصوص در محورهای غرب، شرق و جنوب استان اصفهان استقرار یافته‌اند. در مسیر محورهای غرب و شرق استان اصفهان و مشخصاً محور نایین، خور و بیابانک، تیران و کرون، داران و..‌. این خدمات در حال ارائه است.

این مقام استانداری بیان کرد: بیش از ۳۰ موکب نیز از استان اصفهان و خودجوش و مردمی در حال خدمت‌رسانی به زائران و اسکان اضطراری آن‌ها هستند. در این روزها، پایگاه‌های امدادی و نیز مساجد بین‌ راهی مجتمع‌های خدمات رفاهی برای خدمت به زائران عتبات عالیات مهیا و تجهیز هستند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: مدیریت بحران اصفهان در روز گذشته (۱شهریورماه) طی یک عملیات به بازدید از موکب‌ها و بررسی ایمنی‌ آن‌ها در مسیر جاده‌های غربی استان اقدام کرد. تمامی ضوابط ایمنی نیز به‌منظور ایجاد موکب و ارائۀ خدمات به متولیان امر ابلاغ شده است.

شیشه‌فروش با نظر به افزایش ترددهای جاده‌ای و پیش‌بینی بارش‌های ناگهانی یادآور شد: از امروز تا یکشنبه (۲ تا ۴ شهریورماه) در مناطق غربی و جنوبی استان وزش باد و گرد و خاک را نیز خواهیم داشت. افرادی که در این محورها تردد می‌کنند، باید به توصیه‌های ایمنی و هشدارهای پلیس راه به‌منظور پیشگیری از حوادث جاده‌ای و تصادفات توجه اساسی داشته باشند. تیم‌های عملیاتی پلیس راه نیز با تقویت امکانات به‌طور ویژه‌تر در حال خدمت‌رسانی هستند.

او افزود: به‌منظور خدمات‌رسانی و پشتیبانی از برنامۀ سفر زیارتی اربعین، در سال جاری ۲۷۰ تیم امدادی و پشتیبانی در کنار موکب‌های اعزام‌شده از استان اصفهان به عتبات عالیات، مرزهای مهران، چذابه و شلمچه فرستاده و مستقر شده‌اند. این ۲۷۰ تیم به آمبولانس به همراه پزشک و پرستار، خدمات برق و آب به‌همراه دیزل ژنراتور برق و تانکر آبرسان، اتوبوس، خودروی آتش‌نشانی، جراثقال خودروی امدادی، امکانات و خدمات شهری و بهداشت محیط مجهز بوده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha