• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403060200779
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد:

دنیای استکبار از اجتماع بزرگ و میلیونی اربعین هراس دارد

دنیای استکبار از اجتماع بزرگ و میلیونی اربعین هراس دارد

ایسنا/سمنان امام جمعه موقت سمنان از اجتماع بزرگ اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع مذهبی جهان نام برد و گفت: دنیای استکبار از این اجتماع بزرگ و مشاهده میلیون‌ها مسلمان در مسیر کربلای خسینی هراس دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان اظهار کرد: اجتماع بزرگ و بی‌نظیر اربعین هر سال باشکوه‌تر از سال قبل و با حضور میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روایات آمده که زیارت اربعین از نشانه‌های مومن است به نقش حضرت زینب (س)و امام سجاد(ع) در واقعه کربلا پرداخت و تصریح کرد: حضرت زینب(س) و امام سجاد یک لشکر پیروز را رهبری کردند.

امام جمعه موقت سمنان اجتماع اربعین را نمودی از وحدت مسلمانان برشمرد و افزود: مراسم معنوی اربعین تجدید پیمان برادری بین امت‌های مسلمان است .

وی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان درباره اربعین و عاشورا خاطرنشان کرد: دشمن از همین وحدت و اتحاد در هراس است و از همین رو می‌کوشد تا آن را کوچک و کم اهمیت جلوه دهد.

وی به برپایی آیین راهپیمایی جاماندگان در روز اربعین در شهرهای مختلف اشاره و اظهار کرد: مردم متدین و انقلابی استان سمنان را به حضور در مراسم ویژه این ایام و راهپیمایی جاماندگان در شهرستان‌های مختلف استان دعوت می‌کنیم.

مهدوی‌نژاد با اشاره به رای نمایندگان به تمامی اعضای کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه همه وزیران دولت چهاردهم از نمایندگان مردم رای اعتماد گرفتند و کابینه با همه توان کار خود را به موقع آغاز می کند.

وی با تقدیر از تلاش‌های کابینه سیزدهم از کابینه چهاردهم خواست: برای تداوم راه شهید رئیسی و شهدای خدمت تلاش کنند تا جمهوری اسلامی را در جامعه جهانی مقتدر و سرافراز شود.

امام جمعه موقت سمنان به حقوق ملت و حامیت از همدیگر پرداخت و تصریح کرد: اگر مسوول حق مردم را ادا کند و مردم نیز متقابل آن حق مسوول را ادا کنند راه‌های عدالت در جامعه حکم‌فرما شده و زمینه برای تحقق احکام دین بیش از پیش فراهم می‌شود.

وی به واقعه هشت شهریور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر رئیس‌جمهور و نخست وزیر وقت پرداخت و گفت: ترورهای دشمنان در آن سال‌ها با هدف سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و بازگشت و جایگزینی رژیم طاغوت انجام شد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نژاد بر لزوم مقابه با نفوذ در جمهوری اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی همواره به دنبال ضربه‌زدن به نظام و کشور بودند از همین رو مساله نفوذ نباید هیچگاه کوچک شمرده شود.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به هفته دولت از این هفته به عنوان فرصتی برای قدرشناسی از مسوولان نام برد و گفت: انتظار می رود که مسوولان نیز برای حل مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha