• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403060200742
  • خبرنگار : 50536

سرپرست استانداری اعلام کرد

احیای ۷۰۲ واحد راکد تولیدی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

احیای ۷۰۲ واحد راکد تولیدی آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دولت سیزدهم برای ۱۳۸ هزار و ۷۶۰ نفر فرصت شغلی در استان ایجاد شد، گفت: ۷۰۲ واحد راکد تولیدی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی احیا شده و به مدار تولید بازگشتند.

تراب محمدی، جمعه، دوم شهریور ماه در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز به مناسبت هفته‌ی دولت اظهار کرد: سال گذشته پروژه خط آهن میانه_تبریز پس از ۲۳ سال انتظار با ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد.

وی بیان کرد: پروژه‌ی سد قیزقلعه‌سی چندین سال ناقص مانده بود و سد خداآفرین نیز منتظر بهره برداری از سد قیر قلعه‌سی بود که این پروژه نیز با حضور رئیس جمهور شهید افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۳۷۵ واحد صنعتی در استان وجود دارد، گفت: ۱۳۹۷ طرح در دست اجرا در این دولت شروع شده و یا در دولت‌های قبلی شروع شده و ناقص مانده بود که بخشی از آنها تکمیل شده و از این لحاظ استان آذربایجان شرقی رتبه‌ی اول کشوری در بیشترین طرح‌های اجرایی را به خود اختصاص داده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، این استان رتبه‌ی سوم را در سرمایه گذاری بخش خصوصی کشور کسب کرده‌ است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه بعد از اینکه شورای عالی سرمایه گذاری در استان تشکیل شد ۲۷ طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۲۸۷ میلیون دلار انجام شد، اظهار کرد: تاکنون ۸۱ میلیون دلار جذب شده که به افزایش ۴۱ درصدی صادرات گمرکات منجر شده است.

محمدی گفت: مهم ترین سرمایه گذاری در مس سونگون انجام شده که تفاهم نامه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی امضا شده و ۷۰ هزار میلیارد تومان آن در دست اجرا است.

وی افزود: برای جبران کمبود آب تبریز و شهرهای اطراف نسبت به انتقال آب ارس اقداماتی خوبی انجام شده‌ که امیدوارم در آینده‌ی نزدیک شاهد انتقال آب ارس به تبریز باشیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه‌ اول رشد و توسعه‌ سالانه گلخانه‌ها را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، گفت: قبل از دولت سیزدهم تعداد گلخانه‌های استان ۲۵۰ هکتار بود که در حال حاضر به ۴۵۰ هکتار گلخانه رسیده است.

وی افزود: ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی، ۹۸۰ کیلومتر آسفالت و لکه گیری راه‌های اصلی و فرعی، حذف ۱۸۷ نقاط پرحادثه استان، ایمن سازی ۳۶۳۹ کیلومتر شبکه راه‌های استان، افتتاح محور راه آهن میانه_تبریز، بهره برداری از ایستگاه خاوران و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۷۹ هزار واحد مسکونی نهضت ملی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌ی راه و مسکن است.

وی با بیان اینکه ۳۱ پروژه بزرگ بهداشتی درمانی در مراکز شهری و روستایی با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح شده است، گفت: تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان در دولت سیزدهم به ۳۲۴ مورد افزایش یافته است.

محمدی خاطرنشان کرد: بزرگراه ورزقان_نوردوز در هفته‌ی دولت کلنگ زنی شده و بزرگراه خواجه_ورزقان نیز تا پایان شهریورماه افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته ۴۶۰ روستا از آب شرب پایدار برخوردار شدند، در سال ۱۴۰۰ در ۱۴ شهرستان تنش آبی وجود داشت که اکنون به پنج شهرستان رسیده است.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه با تزریق ۱۰۰ میلیارد تومان کمربندی ایلخچی نیز افتتاح خواهد شد، خاطر نشان کرد: آزاد راه تبریز_بازرگان تا پایان شهریورماه افتتاح خواهد شد و بزرگراه اهر_مشکین نیز در دست احداث است.

وی بیان کرد: سال ۱۴۰۰ میزان اشتغال استان ۱۷ هزار نفر و در سال گذشته ۶۱ هزار نفر بود که نرخ بیکاری از ۷.۸ درصد به ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی رتبه سوم در صدور مجوزها و توسعه واحدهای صنعتی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ارزش افزوده معادن استان از ۱.۵ درصد به ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

محمدی ادامه داد: ۲۴۰ هتل و مجتمع تفریحی به ارزش ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق بخش خصوصی و بخش دولتی در استان احداث شده است.

وی گفت: بانک‌ها به ۱۵۹ هزار و ۱۸۲ نفر تسهیلات ازدواج و به ۸۷۹۴ نفر تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha