• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403060200681
  • خبرنگار : 50123

امام جمعه موقت شهرکرد:

خدمتگزاران از رجال و شخصیت‌های افتخارآفرین کشور الگو بگیرند

خدمتگزاران از رجال و شخصیت‌های افتخارآفرین کشور الگو بگیرند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه موقت شهرکرد گفت: شخصیت‌هایی همچون شهیدان رجایی، باهنر و رییسی که شخصیت‌های افتخارآفرین بودند باید به آن‌ها افتخار و همه خدمتگزاران از آن‌ها الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی دوم شهریورماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرکرد با اشاره به سالروز اشغال ایران توسط متفقین در سال ۱۳۲۰ شمسی، اظهار کرد: به دنبال اشغال کشور رضاشاه از ایران اخراج شد، اما اشغال کشور تجربه تلخی بود.

وی افزود: البته در جنگ جهانی اول و دوم ضمن اعلام بی‌طرفی ایران، بدون توجه دولت‌های مخالف برای رسیدن به اهداف خود، وارد خانه و کاشانه ایرانیان شدند و حدود پنج سال کشور در اشغال بیگانگان قرار داشت.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: امام راحل (ره) همواره یادآوری می‌کردند که مردم به واسطه اینکه سایه سنگین رضاشاه از کشور کوتاه شده بود خوشحال بودند، در حقیقت باید گفت حکومت‌ها باید همواره یار و همراه ملت‌ها باشند تا این اتفاقات را شاهد نباشیم.

وی با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۶۰، تصریح کرد: در تاریخ کهن ایران رجال و شخصیت‌های افتخارآفرینی داریم که نوعی میراث گرانقدر به شمار می‌روند که باید از آن‌ها الگو بگیریم.

فاطمی تاکید کرد: در حقیقت انقلاب شکوهمند اسلامی با وجود نارسایی‌ها و ضعف‌هایی که گاهی شاهد آن‌ها هستیم، اما با این همه افتخارات و سرافرازی‌های بزرگ و شخصیت‌هایی که نصیب ما شده بسیار ارزنده هستند.

فاطمی افزود: شهید رجایی با وجود کارنامه زیبنده و ارزشی خود، در راه خدا، اسلام، ایران و حق و حقیقت به شهادت رسید که باید در کتاب‌ها نوشته شود، گرچه شخصیت‌هایی همچون شهیدان باهنر و رییسی نیز از این دست بودند و باید به آن‌ها افتخار و همه خدمتگزاران از آن‌ها الگو بگیرند.

امام جمعه موقت شهرکرد بیان کرد: توصیه می‌شود همه افراد در صورت امکان، حکم تنفیذ رئیس جمهور شهید را مطالعه کنند تا متوجه شوند با چه اخلاصی جملاتی را مطرح کردند، مشخص می‌شود به دنبال چه مقامی بودند، کما اینکه امیدواریم رئیس جمهور دولت چهاردهم جزو چهره‌های درخشان تاریخ باشند و آنچه مورد انتظار مردم، مقام معظم رهبری و حضرت ولی عصر(عج) بوده در این مسیر تحقق و موفق باشند.

فاطمی خاطرنشان کرد: امیدواریم با رویکرد جدی رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر شاهد به ثمر رسیدن آرزوی همه اقشار مردم  باشیم و مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha