• جمعه / ۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403060200531
  • خبرنگار : 50616

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان:

کنگره ملی شهدای غریب در اسارت مازندران برگزار می‌شود

کنگره ملی شهدای غریب در اسارت مازندران برگزار می‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، از برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت این استان در روز ۲۸ شهریور خبر داد.

سعید کهنسال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای غریب در اسارت کشور و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نخستین اجلاسیه‌ی کنگره‌ی شهدای غریب در اسارت استان مازندران با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور در ساری برگزار می‌شود.

وی، شمار آزادگان مازندرانی دراسارت در زندان های رژیم بعثی عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس را در حال حاضر دو هزار و ۲۴۱ نفر اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران مازندران ادامه داد: پیش از برگزاری این کنگره ملی، چهارهمایش منطقه ای نیز درشهرهای مختلف استان از جمله آمل با حضور آزادگان این شهرها برگزار شد.

کهنسال ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره و همایش های که برگزار می‌شود، نشان دادن مظلومیت آزادگان و نیز شهدای اسارت درغربت و پاسداشت رشادت های آنان است.

وی تصریح کرد: شهدای غریب در اسارت، شهدایی هستند که در زمان دفاع مقدس و در قائله‌ی کردستان به اسارت دشمن درآمده و پس از تحمل شکنجه‌های بسیار به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران مازندران اظهار کرد: پیکرهای مطهر شهدای غریب دراسارت مدتی هم در عراق و در کردستان عراق مدفون بود و پس از بررسی و جستجو توسط کمیته مفقودین و با همکاری سازمان‌های ذیربط، پیکر مطهر این شهداء به کشور برگشته و بر اساس تحقیق و پژوهشی توسط معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با همکاری آزادگان انجام شد.

کهنسال ادامه داد: در مراسمی که به همین منظور در مازندران و پیش از اجلاسیه ملی سرداران و شهدای استان برگزار می‌شود، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی با محوریت آزادگان سرافراز و ستادی متشکل از آنان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha