• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403060100489
  • خبرنگار : 71951

فرماندار پیشوا خبر داد

حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) پیشوا آماده پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی

حرم حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) پیشوا آماده پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی

ایسنا/تهران فرماندار شهرستان پیشوا از آمادگی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی الکاظم علیه السلام برای پذیرایی از عزاداران اربعین حسینی خبر داد.

فرماندار شهرستان پیشوا شامگاه پنج شنبه اول شهریور ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت جعفربن موسی‌الکاظم علیه‌السلام گرد هم می آیند و در اربعین سرور وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام به سوگ می نشینند.

ابراهیم تاجیک نوری گفت: همزمان با اربعین حسینی، هزاران نفر از زائران و مجاوران حضرت جعفربن موسی الکاظم(علیه السلام) فرزند بلافصل امام هفتم شعیان جهان در صحن و سرای این امامزاده اجتماع کرده و همنوا با کاروان دشت کربلا به عزاداری می پردازند.

تاجیک نوری بیان کرد: عزاداران حسینی از مناطق مختلف و شهرهای اطراف در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی، خود را به این صحن و سرای پاک و مطهر می رسانند تا معنی واقعی شعار راه قدس از کربلا می گذرد را ترسیم کنند.

تاجیک نوری ادامه داد: کاروان‌های عزاداری، ده ها موکب و ایستگاه های صلواتی از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها نیز به نوحه سرایی پرداخته و در غم مظلومیت آل الله به سر و سینه می زنند.

فرماندار شهرستان پیشوا تصریح کرد: بسیاری از عاشقان سیدالشهدا، با پهن کردن سفره احسان حسینی، پس از اقامه نماز ظهر و عصر، عزادارن حسینی را اطعام نموده تا یکبار دیگر ثابت کنند در مسیر عشق به آل الله قدم گذاشته و هیچ مشکلی نمی تواند عشق به ولایت را از آنان جدا کند.

فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به اقدامات دو موکب در کشور عراق بیان کرد: موکب جعفربن موسی الکاظم علیه السلام که در عمود ۹۷۹ مستقر است آمادگی کامل برای خدمت رسانی به زوار از جمله اسکان، غذا، پذیرایی، خدمات ویژه، کمک های اولیه و اقدامات فرهنگی و مذهبی عزا داری را دارد که این موکب تا روز اربعین فعال است.

این مسئول ادامه داد: موکب احباب جعفر بن موسی الکاظم علیه‌السلام نیز در شهر کربلا استقرار داشته که در توزیع آبرسانی و در اسکان زائران با مواکب عراق همکاری لازم را می‌کند.

تاجیک نوری با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین گفت: در مراسم جاماندگان اربعین که در شهر ری در حرم عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام که با محوریت این امامزاده برگزار می‌شود؛ هماهنگی های لازم با راه آهن تهران برای افزایش ساعت قطار شهری صورت گرفته تا فرآیند جابه جایی زائران به سهولت انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha