• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060100406
  • خبرنگار : 50632

بازرس کل استان گیلان:

اعتماد آفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم ضروری است

اعتماد آفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم ضروری است

ایسنا/گیلان بازرس کل گیلان بر ضرورت اعتماد آفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: نقش وکلا در تقویت نظام حقوقی کشور انکار ناپذیر است.

احمد آقایی امروز اول شهریور ماه در مراسم تحلیف وکلای پایه یک مرکز وکلای گیلان ورودی‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: ارزش‌های انسانی و اخلاقی و پایبندی وکلا به اصول امانت داری و مسئولیت همواره مورد تاکید است.

وی با اشاره به اینکه مسؤلیت پذیری وکلا در تحقق عدالت و کمک به جامعه بسیار با اهمیت است، افزود: هر یک از وکلا در مسیری قرار دارند که نیازمند تعهد و مسؤلیت‌پذیری است.

بازرس کل گیلان با اشاره به اینکه امانت‌داری و صداقت پایه‌های اصلی حرفه وکالت است، گفت: نقش وکلا در تقویت نظام حقوقی کشور انکار ناپذیر است چرا که وکلا نمایندگان عدالت و حقوق مردم هستند.

 آقایی بر ضرورت اعتماد آفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم تاکید کرد و گفت: مسؤلیت وکلا تنها به پرونده‌ها محدود نمی‌شود، لذا هدف اصلی در انجام وظیفه وکالت کمک به قضات برای احقاق حق کشف واقع و فصل خصومت است.

اعتماد آفرینی وکلا در ایجاد رضایتمندی مردم ضروری است

وی با بیان اینکه سالم‌سازی با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی‌شود، افزود: سالم‌سازی با انجام صحیح وظیفه و اعتمادآفرینی در راستای رضایتمندی مردم فراهم می‌شود.

بازرس کل گیلان تاکید کرد: استقلال وکیل، سلامت وکیل و رعایت اخلاق وکالت از شاخصه‌های مهم این منصب است و وکلا نباید به هیچ وجه تحت تأثیر نفوذ سفارش، تهدید و یا تطمیع قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، در این نشست رئیس کل دادگستری گیلان ،عبدلیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۱:۳۹

از کدوم اعتماد حرف میزنی برخی از وکیلا اول حرف پول میزنن بعد کار میکنن