• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060100296
  • خبرنگار : 71588

رئیس آنروا: کودکان فلسطینی تا لحظه مرگ سوختند؛ انسانیتی باقی مانده است؟

رئیس آنروا: کودکان فلسطینی تا لحظه مرگ سوختند؛ انسانیتی باقی مانده است؟

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد نوار غزه دیگر جای امنی برای کودکان نیست.

به گزارش ایسنا، فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در  واکنش به بمباران مدرسه صلاح‌ الدین در دیر البلح واقع در غزه خاطرنشان کرد نوار غزه دیگر مکان امنی برای کودکان نیست.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، لازارینی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: برخی کودکان فلسطینی که در بمباران روز چهارشنبه مدرسه صلاح الدین در دیر البلح در غزه به شهادت رسیدند، تا لحظه مرگ در آتش سوختند.

وی در ادامه افزود: نوار غزه دیگر جای امنی برای کودکان نیست، آیا انسانیتی باقی مانده است!؟

از سوی دیگر، آژانس آنروا اعلام کرد که با تنگ‌تر شدن دامنه محاصره ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، در حال حاضر در هر کیلومتر مربع از منطقه المواصی در جنوب نوار غزه ۳۰ هزار آواره فلسطینی زندگی می‌کنند.

آنروا همچنین تاکید کرد که خانواده‌های فسطینی به دلیل ادامه حملات ارتش رژیم صهیونیستی و صدور چندین دستور برای تخلیه منازل خود، از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون چندین بار مجبور به کوچ اجباری شده‌اند.

ارتش رژیم اشغالگر در تازه‌ترین جنایت خود در نوار غزه، روز چهارشنبه مدرسه «صلاح الدین» وابسته به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی  (آنروا) را در غرب غزه بمباران کرد.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه گزارش داد در این جنایات، تاکنون چهار نفر به شهادت رسیدند و دست‌کم ۱۸ تن دیگر زخمی شدند که در میان آنها تعدادی زن و کودک هم دیده می‌شود.

این دهمین مدرسه در نوار غزه است که رژیم صهیونیستی از آغاز ماه اوت بمباران کرده است.

 پیشتر نیز سازمان دفاع شهری در نوار غزه از هدف قرار دادن مدرسه «مصطفی حافظ» واقع در غرب شهر غزه و شهادت دست‌کم ۱۲ تن در نتیجه آن خبر داده بود.

تقریبا بیش از ۱۰ ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و این رژیم همچنان به جنایات جنگی بی‌امان خود در این باریکه ادامه می‌دهد. همچنین مناطق امن در غزه همزمان با دستورهای مختلف تخلیه، به‌تدریج کوچک‌تر می‌شوند و صدها هزاران نفر از فلسطینیان در چادرهایی به همراه خدمات عمومی اندک روزها را سپری می‌کنند و یا به دنبال پناهگاهی در مدارس هستند که طبق آنچه سازمان ملل متحد می‌گوید، هزاران نفر از آنها مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۰۲ ۱۰:۴۹

با مقاومت پیروزی نزدیک است.