• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403060100285
  • خبرنگار : 71299

استاندار ایلام:

تردد از مرز مهران به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید

تردد از مرز مهران به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: تعداد تردد زائران اربعین در مرز بین‌المللی مهران از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گذشت. 

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز پنجشنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۳، پس از بازدید از  پارکینگ بزرگ اربعین، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران و پایانه شهید رئیسی(برکت)، در نشست ستاد اربعین مرکز مانیتورینگ (سازمان راهداری) با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: قبل از سال ۹۸ زوار برای مسیر حد فاصل ایلام - مهران ساعت‌ها گرفتار ترافیک بودند که با احداث چندین تونل و چهارخطه شدن مسیر ایلام به مهران، شاهد تسهیل تردد زوار و ترافیکی روان هستیم.

وی افزود: طی سه سال اخیر، بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در همه مسیرهای پرتردد استان و به ویژه شهرستان مهران احداث شده و در اختیار زوار قرار گرفته است.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تحول در زیرساخت‌های پایانه شهید رئیسی(برکت)، گفت: این پایانه با ۴۸ هکتار، در گذشته هیچ ساختار و زیرساختی نداشت که طی سه سال گذشته با اهتمام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان، این پایانه تکمیل شده است.

دکتر بهرام‌نیا در خصوص مترددین از مرز مهران گفت: از اول صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران خارج  و حدود ۷۰۰ هزار زائر هم از زیارت عتبات عالیات برگشتند و از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

وی اضافه کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی  و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی برای زیارت عتبات عالیات و تردد از مرز مهران وارد این شهرستان شدند.

استاندار ایلام با اشاره به تونل بزرگ کبیرکوه، گفت: این تونل با طول بیش از ۷ کیلومتر با توجه به قولی که به مردم داده بودیم در اربعین به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت. برای این تونل تا قبل از دولت سیزدهم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده بود اما در دولت سیزدهم ۲ هزار و ۱۵۰میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و تا تکمیل کامل، ۲ هزار و ۹۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha