• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060100270
  • خبرنگار : 71402

ارتش روسیه روستای دیگری را در «دونتسک» تصرف کرد

ارتش روسیه روستای دیگری را در «دونتسک» تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یک روستای دیگر در منطقه دونتسک به کنترل نظامیان روس درآمده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه امروز (پنج‌شنبه) از به دست گرفتن کنترل یک منطقه دیگر در دونتسک خبر داد. نام این روستا «مژووه» و واقع در حومه منطقه دونتسک اعلام شده است.

از زمان نفوذ ناموفق نیروهای مسلح اوکراینی به منطقه کورسک روسیه، پیشرفت ارتش روسیه در منطقه دونباس واقع در شرق سرعت گرفته است. برخلاف پیش‌بینی اوکراینی‌ها، عملیات نفوذ آنها نتوانست پیشروی روسیه را در شرق مختل کند.

علاوه بر این، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که گروه نیروهای جنوب روسیه ۷۶۵ نظامی اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته از بین برده است.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر ۷۶۵ سرباز اوکراینی، چهار کامیون وانت، یک پرتابگر Grad MLRS و دیگر خسارات نظامی در نبرد با گروه جنوبی بوده است.

گروه نیروهای مرکز کنترل شهرک مژووه (Mezhove) در «جمهوری خلق دونتسک» را به دست گرفته و ۶۴۰ سرباز اوکراینی را از بین برده است.
نیروهای گروه غرب تا ۴۴۰ سرباز اوکراینی را از بین برده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف ۱۳۰ نیروی نظامی را در نبرد با گروه وستوک (شرق) از دست داده است.

تحولات کورسک

به گفته این وزارتخانه، نیروهای مسلح اوکراین از آغاز عملیات در جهت کورسک بیش از ۴۷۰۰ نیروی نظامی و ۶۸ تانک را از دست داده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در مجموع، در جریان عملیات نظامی در جهت کورسک، دشمن بیش از ۴۷۰۰ نیروی نظامی، ۶۸ تانک، ۲۷ خودروی رزمی پیاده، ۵۳ نفربر زرهی و ۳۳۶ خودروی زرهی رزمی را از دست داد. در روز گذشته، اوکراین بیش از ۳۰۰ نیروی نظامی، ۲۳ خودروی زرهی، از جمله سه تانک را در مسیر کورسک از دست داده است.»

این وزارتخانه اعلام کرد که یگان‌های گروه شمالی روسیه حملات نیروهای اوکراینی را در نزدیکی ۲ روستا در منطقه کورسک دفع کردند و تلاش‌های سربازان اوکراینی را برای حمله به پنج جهت در منطقه خنثی کردند و افزود که کی‌یف بیش از ۴۵ نفر و یک تانک را از دست داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha