• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403060100251
  • خبرنگار : 30147

مسئول میراث فرهنگی شهرستان چناران:

۵۰۰ هنرمند چنارانی در رشته‌های صنایع‌دستی فعالیت دارند

۵۰۰ هنرمند چنارانی در رشته‌های صنایع‌دستی فعالیت دارند

ایسنا/خراسان رضوی مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: در حال حاضر در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هنرمند در حوزه مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند.

محمد طاهریان مقدم در گفت و گو با ایسنا از پایان دوره آموزش رشته‌های صنایع‌دستی، گلیم بافی و دوخت‌های سنتی در چناران خبر داد و افزود: مرحله دوم کلاس‌های گلیم بافی، دوخت‌های سنتی، تزئینات نمدی، عروسک بافی در شهرستان چناران به پایان رسید.

 وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم کلاس‌های گلیم بافی، دوخت‌های سنتی، تزئینات نمدی، عروسک بافی در سال جاری با حضور ۵۰ هنرجو از تیرماه آغاز شده بود که پایان مردادماه به پایان رسید.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران با بیان اینکه آموزش این هنرمندان توسط مربیان بومی و باتجربه انجام گرفته شده است، تصریح کرد: این مرحله از دوره آموزشی  به مدت دوماه انجام شده است که در پایان و پس از انجام مراحل آزمون، به افراد گواهینامه  مهارت تعلق گرفت.

۵۰۰ هنرمند چنارانی در رشته‌های صنایع‌دستی فعالیت دارند

 طاهریان مقدم ادامه داد: در دوره اول که از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه سال جاری در دو رشته عروسک بافی و چرم‌دوزی برگزار شد تعداد ۲۰ فقره گواهینامه مهارتی به هنرآموزان اعطا شد که با استقبال خوبی از طرف هنرجویان همراه بوده است. 

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی به جهت توان‌افزایی و مهارت صنعتگران و هنرآموزان زمینه اشتغال‌زایی را فراهم می‌کند که هریک از صنعتگران می‌توانند نسبت به اخذ پروانه انفرادی و ثبت‌نام در جهت دریافت تسهیلات خوداشتغالی نیز اقدام کنند.

طاهریان مقدم گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هنرمند در حوزه مشاغل خانگی در رشته‌های صنایع‌دستی فعال هستند و در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به هنرمندان چناران تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی یادآور شد؛ این تعداد هنرمند در بیش از ۲۰ رشته در بحث مشاغل خرد خانگی به‌صورت پشتیبان، مستقل و پروانه تولید انفرادی و کارگاهی و فروشگاه صنایع‌دستی فعالیت دارند.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گلیم بافی، سفال‌گری، معرق، ساخت سازهای سنتی، فرت بافی، دوخت لباس‌های سنتی، عروسک بافی، حکاکی روی سنگ و ...از جمله رشته‌هایی هستند که هنرمندان در آن‌ها فعالیت دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha