• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403060100236
  • منبع : وزارت راه و شهرسازی

آغاز اجرای نخستین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

آغاز اجرای نخستین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

در راستای ترویج و معرفی ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های ساخت صنعتی ساختمان، اجرای نخستین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، سازه این ساختمان الگویی دانش‌بنیان پیش‌ساخته بتنی در دوطبقه، دارای تائید فنی مرکز می‌باشد و در نظر است برای تکمیل این سازه از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات نانویی و همچنین محصولات شرکت‌های دارای تایید فنی یا گواهینامه فنی از مرکز استفاده گردد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب افزود: این ساختمان الگویی دانش‌بنیان در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر اساس استانداردها و مقررات ملی ساختمان احداث و به سیستم‌های هوشمند بهینه‌سازی مصرف انرژی مجهز است.

وی با اشاره به اینکه مقرر است این ساختمان  به‌عنوان یک الگو به جامعه مهندسی، سازندگان و مشاوران معرفی شود، اظهار داشت: ساخت اولین ساختمان الگویی دانش‌بنیان در مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، با توجه به اهمیت و توسعه فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان و با رویکرد دولت درخصوص صنعتی‌سازی ساختمان و با هدف ایجاد
زیرساخت‌های لازم جهت ترویج و توسعه فناوری‌های نوین ساخت مسکن با رویکرد سریع‌سازی و ساخت با کیفیت، در دستورکار قرار گرفته است.

محمدمهدی حیدری افزود: این مدل به‌صورت نمونه یکی از فناوری‌های ساختمانی سریع الاحداث و پیش‌ساخته دارای تایید فنی از مرکز و با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده مصالح ساختمانی در تمامی مراحل ساخت، ساخته خواهد شد .

گفتنی است فراخوان در خصوص تامین مواد و مصالح با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات نانویی متعاقبا از سوی دبیرخانه صنعتی‌سازی و فناوری‌های نوین و ازطریق صفحه الکترونیکی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha