• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403060100227
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول مطرح کرد:

صرفه‌جویی ۱۷۰ هزار میلیارد ارز در پی پیشرفت پزشکی در کشور

صرفه‌جویی ۱۷۰ هزار میلیارد ارز در پی پیشرفت پزشکی در کشور

ایسنا/قزوین مدیرکل امور آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز پزشکان قابلی در ایران تربیت شدند و شاهد آن هستیم که بیماران سایر کشورها اکنون برای درمان به ایران سفر می کنند و سالانه بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای ایران ایجاد شده است.

سید امیرحسین مهدوی روز پنجشنبه یکم شهریور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان قزوین که در سالن جلسات پزشکی قانونی استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک روز پزشک اظهار کرد: بیش از پنج هزار پزشک خارجی تا سال ۱۳۶۷ در کشور حضور داشت که سه هزار دلار دستمزد دریافت می‌کردند و کشور با کمبود پزشک مواجه بود به طوری که مردم برای درمان بیماری‌های سخت خود مجبور بودند به سایر کشورها سفر کنند، بر اساس آمار و ارقام بالغ‌بر  ۱۱ هزار بیمار تا سال ۱۳۷۰ برای درمان به کشورهای خارجی سفر می کردند.

وی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی امروز پزشکان قابلی در کشور عزیزمان ایران تربیت شدند و شاهد آن هستیم که بیماران سایر کشورها اکنون برای درمان به ایران سفر می کنند و سالانه بالغ بر ۱۷۰ هزارمیلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای ایران ایجاد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس پزشکان حضوری بسیار پررنگ، مؤثری داشتند و خدمات ارزنده آن‌ها به رزمندگان کشور نقطه امید بود.

وی ادامه داد: استان قزوین نیز پزشکان حاذقی در حوزه پزشکی قانونی که حوزه بسیار مهمی محسوب می‌شود تربیت کرده است، معتقدیم که باید فضای فیزیکی، نیروی متخصص و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی مدرن ایجاد شود البته ناگفته نماند که  استان یک نمونه از آزمایشگاه‌های خود را به خارج از استان ارسال نمی‌کند و تمامی نمونه‌ها در آزمایشگاه پزشکی قانونی این استان انجام می‌شود که این موضوع مرهون تلاش‌های همکاران پزشکی قانونی است.

مدیرکل امور آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: توسعه کمی و کیفی خدمات پزشکی باید در دستور کار قرار گیرد و سازمان پزشکی قانونی تمام تلاش خود را بر ارتقای وضعیت معیشتی پزشکان و کارکنان پزشکی قانونی می‌کند.

وی در پایان اظهار کرد: متأسفانه رشد تورم به واسطه مسائل اقتصادی با رشد حقوق پرسنلی پزشکی قانونی تناسب ندارد و امیدواریم این مشکلات نیز رفع شود تا کمتر شاهد استعفای پزشکان از این سازمان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha