• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403060100137
  • خبرنگار : 50976

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد:

به‌کارگیری نیات واقفان در اربعین حسینی

به‌کارگیری نیات واقفان در اربعین حسینی

ایسنا/فارس معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه موقوفات زیادی با نیت عزاداری امام حسین(ع) در کشور وجود دارد، گفت: یکی از کارکردهای وقف را در اربعین حسینی مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصرالدین نوری‌زاده در حاشیه بازدید از موکب اوقاف فارس در نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: وقف، چشمه همیشه جاری، ساری و ماندگاری است که توسط واقفان خیراندیش در طول تاریخ، با اهداف خیراندیشانه‌ای که داشتند، گذاشته شد. واقفان جهان را عاری از فقر و تبعیض و جهل و نادانی می‌خواستند.

وی با بیان اینکه وقف سرمایه‌ ماندگار و جاودانه‌ای است که در اختیار مردم قرار دارد، اظهار کرد: یکی از ثمرات وقف را در اربعین حسینی شاهد هستیم و تلاش کردیم در راستای اجرای امینانه واقفین، این سرمایه‌های جاودانه و ماندگار را طبق نیتی که واقفین داشتند در مراسم عزاداری امام حسین (ع) و در اربعین حسینی مصروف کنیم.

نوری‌زاده افزود: بیش از ۸۲۰ تا ۸۳۰ نیت در وقف‌نامه‌ها داریم که عمده این‌ها به برنامه‌های فرهنگی، ارزشی و عزاداری برمی‌گردد که البته در طول سال در جریان هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله در اربعین حسینی زائرین زیادی از کشور ما در سرزمین عراق حضور پیدا می‌کنند و این فریضه مهم را به جا می‌آورند، اظهار کرد: اوقاف نیز در اربعین برای خدمت به زائرین امام حسین(ع) که از کشورهای مختلف در این حماسه بزرگ شرکت کرده و کمک می‌کنند. بیش از ۳۷۰ موکب که توسط امامزاده‌ها و ادارات کل استانی و نیات واقفین که توسط مردم اداره می‌شود در این حماسه حضور شرکت دارند و به صورت متنوع خدمات خود را ارائه می‌دهند.

معاون امور مجلس و استان‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در حوزه آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی خدمات مختلفی به زوار ارائه می‌شود. در غرفه استان فارس که در نجف دائر شده است هر روزه بیش از یک هزار بیمار تحت درمان قرار می‌گیرند و البته این حرکت بسیار خوب و بزرگی است که اوقاف انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در زمینه خوراک و آبرسانی به زائرین، هر کمکی که بتوانیم توسط عوامل اوقاف و عوامل امامزادگان انجام می‌شود. 

نوری‌زاده با بیان وظایف اوقاف، گفت: ما ۳ وظیفه عمده در اوقاف داریم، اول حفظ عین موقوفات، دوم اجرای امینانه نیات واقفین و سوم افزایش منافع که در واقع عمده کارها به دو مرحله اول برمی‌گردد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha