• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403060100124
  • منبع : نمایندگی دانشگاه تهران

عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان عنوان کرد

قوانین تسهیل‌گر از علل موفقیت انگلستان در رسیدن به جایگاه دوم جهانی اکوسیستم استارتاپی

قوانین تسهیل‌گر از علل موفقیت انگلستان در رسیدن به جایگاه دوم جهانی اکوسیستم استارتاپی

عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، نقطه‌قوت این کشور برای رسیدن به جایگاه دوم جهانی اکوسیستم استارت‌آپی از سال ۲۰۱۷ تاکنون را وجود قوانین تسهیل‌گر، دسترسی به دانش‌فنی نیروی انسانی(جذب استعدادها از کشورهای مختلف)، دسترسی به منابع مالی و زیرساخت‌های قوی برشمرد.

به گزارش ایسنا، رویداد «انتقال تجربه با عنوان بررسی اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان» با هدف بهره‌برداری از تجربیات در سطح بین‌الملل برای صاحبان ایده، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، اساتید، هسته‌ها و شرکت‌های نوپا در محل سالن پندار پارک علم و فن‌‍آوری دانشگاه تهران برگزار شد.

قاسم زعفریان، عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در این رویداد چشم‌اندازی از استارتاپ‌های کشور انگلستان، ارائه کرد و ضمن توصیف اکوسیستم استارت‌آپی این کشور در ادامه برنامه‌های توسعه(اسکیل آپ) استارتاپ‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری، نقش دانشگاه‌ها در موفقیت استارتاپ‌ها و راه‌های ورود به بازار جهانی را تشریح کرد.

وی، با بیان برخی فاکتورهای مؤثر در رشد استارتاپ‌ها نظیر شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد، دانشگاه‌ها، اعطای گرنت‌ها، برگزاری رویدادها و کارگاه‌ها، شبکه و مواردی از این قبیل، در ادامه به رشد قارچ‌گونه سیستم‌های حمایتی مانند شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد در انگلستان از سال ۲۰۱۶ و تمرکز آن‌ها بر فن‌آوری‎های مانند هوش مصنوعی AI) ) و نیمه‌رساناها اشاره کرد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در ادامه ضمن توضیح تفاوت شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد نمونه‌هایی از شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد کشور انگلستان، را معرفی کرد و بر ضرورت توجه به برنامه اسکیل‌آپ این مراکز برای استارتاپ‌ها تأکید کرد.

زعفریان، با معرفی ایمپکت‌هاب‌ها (impact hub) و اهمیت شاخص‌هایی که این مراکز برای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها توسط سیستم آموزش عالی انگلستان تعریف کرده‌اند، در ادامه خاطرنشان کرد: به این صورت که در هر دانشگاه یک کرسی با عنوان پروفسور ایمپکت ایجاد شده و افراد متخصص در حوزه‌های مختلف صنعت، با تجربه و دانش کافی، ایمپکت هر ایده استارتاپی را بررسی می‌کند.

وی، ساختار UKRI را به‌عنوان سیستم سرمایه‌گذاری در نظام آموزش عالی انگلستان با سرمایه سالانه شش میلیارد پوندی دانست که شامل هفت شوراست و هر استارت‌آپ بسته به زمینه فعالیت خود می‌تواند از هریک از این شوراها به جذب سرمایه اقدام کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لیدز انگلستان، در پاسخ به پرسش‌های حضار به سیاست تجمیع منابع در دانشگاه‌ها و مراکز رشد و غیره در انگلستان اشاره کرد و پیشنهاد داد که پارک‌های علم و فن‌آوری در ایران با دانشگاه تهران همکاری و به سوی رشد ملی و منطقه‌ای حرکت کنند.

پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران با همکاری اداره‌کل سیاستگذاری فن‌آوری و نوآوری دانشگاه تهران، رویداد «انتقال تجربه با عنوان بررسی اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان» را با هدف آشنایی علاقه‌مندان با خدمات مختلف دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فن‌آوری و اکوسیستم نوآوری و کسب و کار کشور انگلستان روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ برگزار کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha