• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403060100105
  • خبرنگار : 71402

راهپیمایی اعتراض به جنگ غزه در سومین شب کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو

راهپیمایی اعتراض به جنگ غزه در سومین شب کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو

بیش از ۲۰۰۰ معترض طرفدار فلسطین چهارشنبه شب از مقابل پارکی که معترضان به جنگ در غزه در آن تجمع کرده بودند، به سمت محل برگزاری سومین شب کنوانسیون ملی دموکرات‌ها راهپیمایی کردند.

به گزارش ایسنا، این تظاهرات که عمدتا مسالمت‌آمیز بود، یک روز پس از درگیری‌های خشونت‌آمیز بین پلیس و معترضان برگزار شد که منجر به دستگیری ۵۶ نفر در تظاهرات مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو شد.

سازمان‌دهندگان تظاهرات عصر چهارشنبه، حضور جامعه فلسطینی منطقه شیکاگو را که یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات این کشور است، جلب کردند.

«رائد شوک» ۴۸ ساله به همراه فرزندانش از حومه شهر، از جمله پسر ۲ ساله‌اش که پیش از راهپیمایی روی شانه‌های او نشسته بود، آمد. این شهروند آمریکایی که والدینش فلسطینی هستند، گفت آنها به قدری به راهپیمایی‌ها آمده‌اند که پسرش این شعارها را حفظ است.

این شهروند درباره غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین گفت: «انسانیت همه باید اینجا و آنجا به طور یکسان مورد توجه قرار گیرد. من می‌خواهم به فرزندانم کمک کنم که از این تجربه یاد بگیرند که باید از حقوق خود دفاع کنید و همیشه صلح‌آمیز اعتراض کنید.»

این راهپیمایی که یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات پیش‌بینی شده هفته است، با کوبیده شدن طبل‌ها و هدایت راهپیمایان حامیان فلسطین در میان موجی از پرچم‌های فلسطین که بر فراز جمعیت به اهتزاز در آمدند، برگزار شد.

راهپیمایی اعتراض به جنگ غزه در سومین شب کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو
حامیان فلسطین، تظاهرات شیکاگو

از ۱۹ اوت که کنوانسیون ملی حزب دموکرات‌ در شیکاگو آغاز به کار کرده تا در این نمایش انتخاباتی، حضور «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به‌عنوان نامزد این حزب در رای‌گیری پنجم نوامبر امسال رسما تایید شود، حامیان فلسطین هر روز و شب به نشان اعتراض به سیاست‌های خارجی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و تداوم حمایت‌های آن از رژیم صهیونیستی به خیابان‌ها آمده‌اند.

حامیان فلسطین در نزدیکی محل برگزاری کنوانسیون با در دست داشتن بنرهای اعتراضی و شیپور و بلندگو، همچنین به انتقاد از فرماندار ایلینوی پرداخته و او را در جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه شریک‌جرم دانستند. این دموکرات پرسابقه، از قطعنامه‌ای که ماه ژانویه در شیکاگو در مورد آتش‌بس غزه تصویب شده، انتقاد کرده بود.

شیکاگو و منطقه «کوک کانتی» اطراف آن محل زندگی بزرگ‌ترین جمعیت فلسطینی در این کشور است و جامعه «بریج ویو» در نزدیکی آن به نام فلسطین کوچک شناخته می‌شود.

راهپیمایی اعتراض به جنگ غزه در سومین شب کنوانسیون دموکرات‌ها در شیکاگو
حامیان فلسطین، تظاهرات شیکاگو

ازدحام معترضان طرفدار فلسطین شامل بسیاری از خانواده‌ها و افرادی با مذاهب مختلف بود. گروه‌های کوچکی از مسلمانان در یک پارک درست قبل از شروع راهپیمایی برای نماز گرد هم آمدند و از چفیه به‌عنوان سجاده نماز استفاده کردند. خاخام‌ها از جمله رهبران راهپیمایی بودند و گروه کوچکی با در دست داشتن تابلویی که روی آن نوشته شده بود «مسیحیان برای آتش‌بس» در میان جمعیت راهپیمایی کردند.

همچنین «برانت روزن» بنیانگذار شورای خاخام‌های صدای یهودی برای صلح، دموکرات‌ها را به دلیل صحبت نکردن درباره جنگ غزه در این کنوانسیون محکوم کرد.

او گفت: «کلمه فلسطین در کنوانسیون ملی دمکراتیک مجاز نیست. کلمه آتش‌بس به سختی شنیده شده است. این یک تاجگذاری به سبک هالیوودی برای یک نامزد است. آنها تصور می‌کنند که حق رای ما را دارند، اما حق رای ما را ندارند.»

طی روزهای برگزاری کنوانسیون چهار روزه، تجمع‌های بیشتری مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در شیکاگو برگزار شده است. کنسولگری رژیم صهیونیستی کلا از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر محل تظاهرات متعددی بوده و معترضان طی روزهای اخیر عمدتاً بر مخالفت با جنگ صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین متمرکز شده‌اند.

بزرگ‌ترین اعتراض تاکنون، که حدود ۳۵۰۰ نفر را در روز دوشنبه به خود جلب کرد، عمدتا مسالمت‌آمیز بود و تنها منجر به دستگیری ۱۳ نفر شد که بیشتر آنها مربوط به نقض حصارهای امنیتی بود. دو نفر یکشنبه شب در جریان راهپیمایی بیشتر مسالمت‌آمیز دیگری دستگیر شدند

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha