• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403060100071
  • خبرنگار : 50646

مدیرکل محیط زیست گیلان خبر داد

شناگاه فاقد پرچم، آلوده است

شناگاه فاقد پرچم، آلوده است

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان با اشاره به اجرای فاز نخست طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌های سواحل شمالی گفت: نصب یا عدم نصب پرچم در شناگاه‌ها به معنای بر آلوده بودن یا تمیز بودن آن منطقه است؛ رنگ پرچم آبی به این معنی است که شناگاه فاقد آلودگی و سالم است، رنگ پرچم زرد احتمال خطر آلودگی و فاقد پرچم باید از فعالیت شناگاه جلوگیری و تعطیل شود.   

حمزه عشوری امروز اول شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پرچم‌گذاری شناگاه‌های کشور، اظهار کرد: فاز نخست طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌های کشور از طرح‌ سالم‌سازی جفرود در منطقه آزاد انزلی با حضور امید صدیقی مدیر کل بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد مهدی نیازمند مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی آغاز شد.

وی افزود: طبق طرح سالم‌سازی شناگاه‌ها یا طرح پرچم‌گذاری، شناگاه‌هایی که از نظر سلامت تایید شوند مزین به پرچم‌های آبی می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: این اقدام رقابت سالمی را برای سرمایه‌گذاران و مدیران شناگاه‌ها و اطمینان خاطر برای گردشگران و هم وطنان عزیز به منظور استفاده از سواحل پاک و شناگاه‌های پاک ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته پایش، بازرسی و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان بر وضعیت طرح‌های سالم‌سازی و شناگاه‌های ساحلی انجام شده است، گفت: عامل اصلی تاثیرگذار در آلودگی میکروبی شناگاه‌ها تخلیه فاضلاب‌های تصفیه نشده است.

امید صدیقی مدیرکل بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به بازدید بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد گردشگران کشور از سواحل دریای خزر ، یکی از اولویت‌های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست کاهش آلودگی در سواحل و شناگاه ها می باشد ضمن اینکه سلامت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در همین راستا در سال جدید تفاهم‌نامه بین وزارت کشور ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست که در سال های گذشته منعقد شده بود، به‌روز گردید و برای اولین بار در سواحل شمالی طرح پرچم گذاری شناگاها در ساحل جفرود در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

وی افزود : از جمله وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پایش و نظارت برای رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در این شناگاه است.

محمد مهدی نیازمند مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در حاشیه این مراسم گفت: در راستای ایجاد سواحل پاک و بهداشتی برای میهمانان و گردشگرانی که از این شناگاه‌ها استفاده می‌کنند با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی امروز پرچم گذاری و نشانه گذاری سلامت دریا برای مهمانان با نصب پرچم آبی انجام شد.

وی افزود : در همین راستا در ستاد ساماندهی سواحل گیلان نیز تمام تلاش بر این مبناست که با آگاهی و آموزش شناگاه های پاک را جهت استفاده گردشگران و مهمانان معرفی کنیم تا مسافران با اطمینان بیشتری از این سواحل استفاده کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha