• پنجشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403060100065
  • خبرنگار : 71588

تاکید رهبران حماس و جهاد اسلامی بر لزوم توقف فوری جنگ

تاکید رهبران حماس و جهاد اسلامی بر لزوم توقف فوری جنگ

رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی در جریان نشستی در دوحه بر لزوم توقف فوری جنگ و بازخواست رژیم اشغالگر به دلیل ارتکاب جنایت‌هایش در حق فلسطینیان تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد هیئتی از جنبش جهاد اسلامی به ریاست «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش و «محمد الهندی» معاون وی با «محمد درویش» رئیس شورای مشورتی حماس و هیئتی از رهبران این جنبش در دوحه دیدار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در جریان این دیدار آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم توقف فوری جنگ علیه ملت فلسطین و بازخواست و مجازات سران رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات ضدبشری آن‌ها تاکید شد.

رهبران این ۲ جنبش در جریان این دیدار درخصوص قدرت و توانمندی مقاومت در وارد کردن ضربات سخت به دشمن در سراسر اراضی اشغالی، آخرین تحولات مذاکرات آتش‌بس، مانع‌تراشی دشمن بر سر راه رسیدن به توافق و تلاش‌های میانجی‌ها در راستای حصول آتش‌بس و دستیابی به توافق مبادله اسرا به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رهبران حماس و جهاد اسلامی تاکید کردند که موضع مقاومت و ملت فلسطین این است که هرگونه توافقی باید منجر به توقف کامل جنگ، خروج نیروهای رژیم اشغالگر از غزه، آغاز بازسازی این باریکه، رفع محاصره اعمال شده و مبادله اسرا شود.

حاضران در این نشست سران رژیم صهیونیستی را مسؤول شکست تلاش‌های میانجی‌ها از طریق پافشاری بر تداوم جنگ و عقب‌نشینی از توافقات قبلی به‌ویژه طرح مورد پذیرش حماس در دوم ژوئیه گذشته دانستند.

رهبران ۲ جنبش ضمن هشدار نسبت به نتایج و پیامدهای ادامه مجازات دسته‌جمعی فلسطینیان در نوار غزه توسط دشمن صهیونیستی، بر ضرورت تسریع بخشیدن به ارسال کمک‌های بشردوستانه و نیازهای ضروری فلسطینیان در نوار غزه صرف‌نظر از نتایج مذاکرات جاری تاکید کردند.

مقامات حماس معتقدند آمریکا از مذاکرات آتش‌بس به عنوان ابزاری برای خرید زمان به نفع رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند تا حملات خود را در نوار غزه ادامه دهد؛ هر چند توافق آتش‌بس باید به پایان دائمی جنگ رژیم صهیونیستی در غزه منجر شود، اما حماس معتقد است که پیشنهاد برگزاری مذاکرات توسط آمریکایی‌ها برای تثبیت اهداف نظامی خود است و به شکل واقعی به پایان خشونت‌ها منجر نمی‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (۲۹ مرداد) در جریان دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از طرح آتش‌بس پیشنهادی ایالات متحده استقبال کرد اما یک منبع آگاه با بیان اینکه «نتانیاهو دائما سعی کرده تا مذاکرات را تضعیف کرده و توافق را به تأخیر بیندازد»، به هاآرتص گفت اظهارات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در حضور وزیر خارجه آمریکا یک موضع استثنایی بوده و او در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست، دوباره به موضع همیشگی خود بازگشته است.

به گزارش رسانه عبری، نتانیاهو در جلسات محرمانه، تمام پیشنهادهای ارائه‌شده توسط نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را که امکان عقب‌نشینی این رژیم از کریدور فیلادلفیا را فراهم می‌کرد، رد کرده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو باور ندارد که امضای توافق آتش‌بس می‌تواند از یک جنگ منطقه‌ای گسترده جلوگیری کند. این منبع گفت: «نخست‌وزیر پیش‌بینی می‌کند که ایران و حزب‌الله در هر صورت به‌دنبال فرصتی برای حمله باشند. اگر رژیم صهیونیستی در برابر حماس تسلیم شده و جنگ در غزه را زودتر از موعد تمام کند، یا اگر در مذاکرات انعطافی از خود نشان دهد، این امر به تمامی طرف‌های منطقه ضعف اسرائیل را نشان خواهد داد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha