• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403053121965
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری:

۱۲۵هزار زائر حسینی آذربایجان شرقی در سامانه سماح ثبت نام کردند

۱۲۵هزار زائر حسینی آذربایجان شرقی در سامانه سماح ثبت نام کردند

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: تا روز گذشته تعداد ثبت نامی‌های آذربایجان شرقی در سامانه سماح ۱۲۵ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

تراب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: توصیه موکد ما بر این بوده که زائران در سامانه سماح ثبت نام کنند تا از مزایای این سامانه همچون بیمه حوادث و دریافت دینار بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ستاد اربعین آذربایجان شرقی از دو ماه قبل با کمیته‌های ۶ گانه تغذیه و اسکان، حمل و نقل، بهداشت و درمان، امنیت و اجرایی تشکیل یافته و وظایف هر یک از آن‌ها تعریف شده است.

وی به تعداد موکب‌های آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در استان ما ۵۴ موکب به کشور عراق و مبادی مرزی اعزام شده و در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

محمدی ادامه داد: از این تعداد ۶ موکب فرهنگی و رسانه‌ای، سه موکب بهداشت و درمان و ما بقیه نیز اسکان و تغذیه است که در مسیرهای راهپیمائی اربعین به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی افزود: ۲ موکب در شهر نجف، سه موکب در سامرا، ۱۵ موکب در کربلا و مابقی نیز در مسیر نجف به کربلا مستقر شده و ارائه خدمات می‌کنند.

وی گفت: کمیته حمل و نقل کار جابه‌جایی خادمان به مرزهای مختلف را بر عهده دارد.

محمدی ادامه داد: امسال تعداد پروازهای بیشتری به مقصد عراق پیش بینی شده است تا زائران بتوانند از این مسیر نیز استفاده کنند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی گفت: در خصوص حمل و نقل زائران مشکل خاصی وجود ندارد و در این راستا با قراردادی که با یکی از کشورهای همسایه منعقد کرده‌ایم، از اتوبوس‌های آنها نیز در جا به جایی زائران استفاده می‌شود.

محمدی در ادامه توصیه‌هایی به زائران کرد و افزود: به زائرانی که هنوز به پیاده روی مشرف نشده‌اند، توصیه می‌کنیم از مرز تمرچین استفاده کنند، زیرا این مرز دارای امکانات مناسب از لحاظ اکسان و تغذیه است، همچنین با توجه به تفاهم نامه‌ای که با اقلیم امضا شده است تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو کار جا به جایی زائران را بر عهده دارند.

وی افزود: مرز تمرچین از لحاظ نزدیکی، آب و هوا و امکانات مناسب نیز توصیه می‌شود تا زائران از آن استفاده کنند.

محمدی در ادامه گفت: هلال احمر نیز در شهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی به زائران خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: زائران گرامی اربعین حسینی در نظر داشته باشند که فاصله ورود و خروج به کشور عراق ۲۰ روز بوده و توصیه می‌کنیم بازگشت خود را به بعد از اربعین موکول نکنند تا با مشکلات احتمالی مواجه نشوند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha