• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053121832
  • خبرنگار : 50040

تقابل بنگاه های مشاوره املاک با اراضی کشاورزی گیلان

تقابل بنگاه های مشاوره املاک با اراضی کشاورزی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، فعالیت بیش از ۱۶ هزار بنگاه مشاوره املاک در استان گیلان را در تقابل با بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: زمین کشاورزی یک میراث گران‌بهاست و نباید اجازه دهیم که به دست سودجویان بیفتد.

صالح محمدی امروز در همایش یک روزه محصولات کشت دوم در اراضی شالیزاری استان گیلان، با اشاره به شرایط آب و هوایی حاکم بر دنیا و اهمیت غذا و امنیت غذایی، اظهار کرد: با استفاده از دانش و تکنولوژی می توان میزان تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها برای افزایش تولید مواد غذایی برنامه ریزی می کنند، افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم، آب و غذا چالش آینده دنیاست و لذا باید با بهره مندی از دانش محققین و پژوهشگران حوزه کشاورزی برای افزایش تولید و ارتقای بهره وری با هدف امنیت غذایی تلاش کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امنیت غذایی را نگاه حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه و دستگاه های پشتیبان دانست و عنوان کرد: تحقق شعار سال با رویکرد امنیت غذایی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

محمدی با اشاره به نهادینه شدن موضوع امنیت غذایی در حوزه های مختلف اجرایی و نظارتی، بیان کرد: محصولات باغی و زراعی متنوعی در استان و کشور تولید می شود که شامل غلات و مرکبات و میوه و سبزی و صیفی است؛ اگر این محصولات گیاهی را تولید نمی کردیم، هزینه زیادی صرف واردات آنها می شد که نشان دهنده اهمیت امنیت غذایی در همه سطوح است.

وی با بیان اینکه دانش فنی افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی کشور وجود دارد، عنوان کرد: این مراکز علمی و تحقیقاتی با توجه به اقلیم و آب و هوا و جغرافیای استان، تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول مهم برنج را در دستور کار دارند و توصیه های لازم را به کشاورزان ارائه می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان کشت دوم را یکی از راهکارهای افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و متذکر شد: اراضی شالیزاری در نیمه دوم سال بدون استفاده هستند و لذا می توان از این فرصت برای کشت سایر محصولات کشاورزی بهره برد.

وی با اشاره به رواج نشاء مجدد برنج در برخی از مناطق، تصریح کرد: یکی از ظرفیت های کشت دوم، تولید گیاهان علوفه ای با هدف تقویت زمین و توسعه دام پروری است؛ افزایش قیمت گوشت قرمز موجب کاهش سهم این ماده غذایی مهم در سبد خانوار شده و لذا باید به طرف افزایش تولید گوشت قرمز در کنار پروتئین مرغ برویم.

محمدی فعالیت بیش از ۱۶ هزار بنگاه مشاوره املاک در استان گیلان را در تقابل با بخش کشاورزی دانست و تاکید کرد: زمین کشاورزی یک میراث گرانبهاست و نباید اجازه دهیم که به دست سودجویان بیفتد.

وی اراضی کشاورزی را خط قرمز گیلان دانست و بیان کرد: به دنبال استفاده خردمندانه و عالمانه از اراضی کشاورزی هستیم و لذا کشت دوم یکی از این فرصت هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان کشت قراردادی ذرت را برای کشاورزان درآمدزا دانست و یادآور شد: این محصول علوفه ای، نه فقط در گیلان، بلکه خارج از استان نیز بازار دارد.

محمدی خواستار کشت قراردادی سبزی و صیفی در گیلان برای بازار میوه و تره بار تهران شد و خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی بازارچه های محصولات کشاورزی در ورودی و خروجی های استان هستیم تا مسافران بتوانند این محصولات را خریداری کنند و سوغات ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha