• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053121829
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان خبر داد

افتتاح کانون پرورش فکری خمام همزمان با هفته دولت

افتتاح کانون پرورش فکری خمام همزمان با هفته دولت

ایسنا/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از گشایش سی‌ودومین مرکز فرهنگی و هنری ثابت این مجموعه در خمام همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: برنامه‌های سال جاری کانون با محوریت «مرکز»، «مخاطب» و «نوجوان» به پیش می‌رود.

سید جلیل میرعظیمی امروز، ۳۱ مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران، از گشایش سی‌ودومین مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در هفته دولت امسال خبر داد و اظهار کرد: راه‌اندازی سی‌ودومین مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری در شهرستان خمام به منظور ارائه خدمات فرهنگی موثر به نسل کودک و نوجوان صورت می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ادامه، به تشریح روند ۱۵ ساله تکمیل این مرکز فرهنگی و هنری و موانع آن پرداخت و از حمایت‌های بی‌دریغ مسئولان و اصحاب رسانه برای پیشبرد اهداف فرهنگی این مجموعه قدردانی کرد.

وی به راه‌اندازی سالن گردهمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش در هفته دولت امسال اشاره و خاطرنشان کرد: فراهم‌سازی این فرصت فرهنگی‌ با امکانات به‌روز و مجهز ثمره‌ پیگیری‌های متولیان کانون و حمایت‌های‌ مسئولان‌ شهرستان است.

میرعظیمی با اشاره به فعالیت‌های کانون در جهت شاداب‌سازی مراکز فرهنگی و هنری و انتخاب دو مرکز الگوی استانی، عنوان کرد: برنامه‌های سال جاری کانون با محوریت «مرکز»، «مخاطب» و «نوجوان» به پیش می‌رود.

وی تعامل سازنده با خانواده‌ها را در دستور کار این نهاد فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی باشگاه خبرنگران نوجوان، بهره‌گیری از توانمندی‌های اعضای کانون یار و  تشکیل شورای خانواده و نوجوان از دیگر برنامه‌هایی است که در جهت تحقق این مهم صورت می‌گیرد و لذا به دنبال تربیت نسلی مطالبه‌گر، ذغدغه‌مند و نقش‌آفرین به عنوان کنشگر اجتماعی و فرهنگی هستیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان همگرایی و هم‌افزایی با مجموعه‌های فرهنگی و پرهیز از عملکرد جزیره‌ای را از اولویت‌های کانون استان برشمرد و با اشاره به اجرای برنامه‌های مشارکتی و امضای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک با اداره کل حفاظت محیط ‌زیست، شوای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، تصریح کرد: رشد همه‌جانبه نسل کودک و نوجوان از اهدافی است که در این همگرایی‌ها دنبال می‌شود.

وی نقش‌آفرینی کانون به عنوان دبیر کمیته کودک و نوجوان کنگره ملی هشت هزار شهید استان گیلان و راه‌اندازی دبیرخانه این کمیته در مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری رشت را یادآور شد و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان و آشنایی افزون‌تر آنان با ایثار و رشادت‌های حافظان ایران اسلامی در دستور کار قرار دارد.

میرعظیمی از بهره‌گیری مربیان کانون از ظرفیت‌های ۶۲ عنوان‌ فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کتاب‌محور برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های کانون گیلان امکانی مناسب برای رشد و بالندگی آینده‌سازان ایران اسلامی به شمار می‌رود؛ این در حالی است که افزون بر ۱۳ هزار جلد کتاب طی سال ۱۴۰۲ به منابع مطالعاتی مراکز فرهنگی افزوده شد.

وی با اشاره به گام‌های موثر کانون در برگزاری جشنواره‌های قصه‌گویی، نمایش عروسکی و سرود، ایجاد قفسه‌ تازه‌های کتاب مراکز فرهنگی و هنری، راه‌اندازی کتابخانه‌های مدارس در قالب طرح «هر کلاس، یک کتابخانه» و فعالیت‌های فرآیندمحور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تاکید کرد: کانون خانه امن برای کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان با بیان اینکه اصحاب رسانه تاثیر بسزایی در معرفی این محیط فرهنگی به مخاطبان دارند، اظهار کرد: خبرنگاران به عنوان دیده‌بان جامعه می‌تواند یاریگر مجموعه‌های فرهنگی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد. لذا حمایت خبرنگاران نقش موثری در پیشبرد اهداف فرهنگی کانون داشته و دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha