• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053121828
  • خبرنگار : 50040

مالیات مودیان گیلانی صرف کدام پروژه های زیرساختی شد؟

مالیات مودیان گیلانی صرف کدام پروژه های زیرساختی شد؟

ایسنا/گیلان سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان از تامین اعتبار بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد ریالی پروژه های زیرساختی استان از محل طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» برای ۱۳۶ پروژه استان خبر داد.

حسن صیاد زمردی امروز، ۳۱ مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران از تامین اعتبار ۲۴۰۱ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۶۷۹ ریالی پروژه های زیرساختی استان گیلان توسط مودیان مالیاتی خبر داد و اظهار کرد: مشارکت خوب مودیان مالیاتی باعث تامین اعتبار ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی تعدادی از پروژه‌های بخش بهداشت و درمان، ورزش، محیط زیست، امداد و نجات، آبرسانی، حمل و نقل، آموزش و پرورش، فرهنگ و هنر و توسعه خدمات شهری، روستایی و عشایری شده است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم از طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها»، افزود: مشارکت ۱۱۵۵ مودی مالیاتی در چندین پروژه معرفی شده آموزش و پرورش از قبیل مدرسه سازی باعث تامین اعتبار ۱۰۰ درصدی این بخش شد؛ همچنین ۶۹۰ مودی برای تامین اعتبار بخش توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری مشارکت کردند تا رقم تامین اعتبارات را به ۱۰۰ درصد برسانند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان از دیگر پروژه های با تامین اعتبار کامل را در بخش بهداشت و درمان دانست که شامل کمک به احداث بیمارستان، مراکز بهداشتی، پایگاه سلامت، اورژانس و... شده و عنوان کرد: ۵۶۳ مالیات دهنده گیلانی با تامین ۸۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ابراز تمایل کردند که پرداختی‌های آنها در قالب ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم در مردادماه سال ۱۴۰۳ در این بخش هزینه شود.

صیاد زمردی ورزش را گزینه بعدی مورد توجه مالیات دهندگان گیلانی دانست و اضافه کرد: با مشارکت ۳۵۸ شهروند گیلانی اعتبار ۴۱ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده برای این بخش هم به طور کامل تامین شد؛ امداد و نجات و حفاظت از محیط زیست هم مورد توجه ۵۳۸ مالیات دهنده استان قرار گرفت که تامین اعتبار ۲۸ میلیارد ریالی در بخش امداد و نجات و ۲۷ میلیارد ریالی در بخش حفاظت از محیط زیست را به همراه داشت.

وی فرهنگ و هنر و گردشگری را هم با تامین اعتبار بیش از ۹۶ درصدی از دیگر بخش های مورد توجه مودیان معرفی کرد و گفت: ۹۶۱ گیلانی در این بخش‌ها مشارکت کردند تا از ۱۴۸ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال اعتبار لازم، مبلغ ۱۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تامین شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی گیلان، صنعت و معدن(توسعه شهرک های صنعتی و کمک به صنایع)، منابع آب(آبرسانی، کشاورزی و محیط زیست، آب و فاضلاب و...)، حمل و نقل(احداث راه، رفع نقاط حادثه خیز و...)، عمومی و قضایی، آموزش عالی، دین و مذهب و حفظ نظم و امنیت عمومی را از دیگر بخش‌های مورد توجه حدود ۹۰۰۰ گیلانی از مجموع ۱۳ هزار و ۳۶۶ مودی مشارکت کننده در این طرح دانست.

صیاد زمردی طرح «نشان‌دار کردن مالیات‌ها» را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های تحول نظام مالیاتی کشور طی سال های اخیر برشمرد و گفت: با مشارکت مردم گیلان امکان اتمام تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام استان با فراگیری و انتفاع هزاران نفر فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی در زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی ۱۴۰۲ مشاغل و در قالب فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌توانستند به صورت الکترونیکی محل هزینه کرد مالیات خود را در پروژه های ملی و استانی مشخص کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha