• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403053121752
  • خبرنگار : 71415

پزشکان آمریکایی خدمت کرده در غزه خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شدند

پزشکان آمریکایی خدمت کرده در غزه خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شدند
به تجهیز و مسلح کردن نسل‌کشی خاتمه دهید

گروهی از پزشکان شرکت کرده در امدادرسانی‌ به مردم غزه که اخیرا از این باریکه بازگشته‌اند از دولت جو بایدن خواستند یک تحریم تسلیحاتی فوری را بر رژیم صهیونیستی اعمال کند تا در جنایات این رژیم همدست نباشد.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، دکتر «تمی ابوغنیم» در سخنرانی در حاشیه مجمع ملی حزب دموکرات آمریکا در شیکاگو اظهار کرد: «نتیجه ۱۰ ماه جنگ اسرائیل این بوده که هم‌اکنون عملا زندگی برای یک غیرنظامی در نوار غزه غیرممکن شده است.»

ابوغنیم با یادآوری مکالماتش با مردم غزه در زمان سفری که اخیرا به این باریکه داشت، گفت: «وقتی من می‌گویم ما دیگر نمی‌توانیم حتی یک روز دیگر این وضعیت را تحمل کنیم و وقتی آنها به من می‌گویند که ما نمی‌توانیم یک روز دیگر از این وضعیت را تحمل کنیم این حرف عملا صحیح است.»

این پزشک اورژانس که در شیکاگو ساکن است، اضافه کرد: «وقتی ما در مقام پزشک دولت جو بایدن را تحت فشار می‌گذاریم تا تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل اعمال کند داریم می‌گوییم که نمی‌توانیم همچنان که بمب‌ها فرو می‌ریزند شغلمان را انجام دهیم. ما نمی‌توانیم شغلمان را وقتی که تک‌تیراندازهای اسرائیلی کودکان و غیرنظامیان را هدف می‌گیرند، وقتی کوادکوپترهای اسرائیلی گروه غیرنظامیان را هدف می‌گیرند انجام دهیم. ما نمی‌توانیم شغلمان را انجام دهیم چون اسرائیل آن را غیرممکن کرده است. اسرائیل با حمایت مستقیم ایالات متحده آمریکا انجام شغل ما را غیرممکن کرده است.»

به نوشته آناتولی، چند پزشک دیگر همکار با ابوغنیم نیز به شرح تجارب وحشتناک خود در زمان خدمتشان در این باریکه پرداختند.

دکتر «فیروزه سیدوا»، یکی دیگر از این پزشکان اظهار کرد: «من از ۲۵ مارس تا هشتم آوریل در غزه بودم و شاهد دست اول خشونت و نسل‌کشی در آنجا هستم. من دیدم که چطور با گلوله‌های که پول ما برای تولید آنها صرف شده، به سر کودکان شلیک کردند آن هم نه یک بار و ۲ بار بلکه در هر روز. من شاهد نابودسازی وحشتناک و نظام‌مند کل شهر خان یونس بودم. دیگر به یاد نمی‌آورم که اصلا حتی در این شهر یک اتاق با چهار دیوار سالم باقی مانده باشد.»

این پزشک آمریکایی ادامه داد: «من مادرانی را دیدم که هر میزان شیر خشکی که پیدا کردند را با آب آلوده محلول کرده تا به نوزادهایشان بدهند چون خودشان به حدی سوءتغذیه داشتند که نمی‌توانستند به آنها شیر مادر بدهند. من کودکان گریانی را دیدم که به خاطر درد گریه نمی‌کردند بلکه آرزو داشتند در کنار خانواده‌هایشان می‌مردند تا به یاد نیاورند که چطور والدین و اعضای خانواده آنها سوخته و مثله شدند به حدی که قابل شناسایی نبودند. و البته همه اینها با تسلیحات آمریکایی انجام شدند.»

سیدوا تاکید کرد: وضع یک تحریم تسلیحاتی علیه اسرائیل ایده‌ای افراطی نیست.

او همچنین نامه یک پزشکی یهودی-آمریکایی به نام «مارک پرلماتر» را قرائت کرد؛ کسی که با او به غزه سفر کرده بود اما نتوانست در کنفرانس مطبوعاتی آنها حضور یابد.

این همکار سیدوا در این نامه یادآور می‌شود «چه سطحی از بی‌رحمی به مردم غزه به ویژه کودکان اعمال شد در حالی که او نمی‌توانست درک کند که چطور کسی ممکن است چنین کارهایی بکند.»

او در ادامه این نامه خود نوشته است: «من هرگز تا پیش از این ندیده بودم که به سر و سپس سینه یک کودک کم سن و سال شلیک کنند. من هرگز تصور نمی‌کردم که دست کم ۲ بار چنین صحنه ‌ای را در کمتر از ۲ هفته ببینم. هرگز تا پیش از این ندیده بودم که حدود ۱۲ کودک کم‌ سن و سال در ضمن تجمع در مرکز درمانی کوچکتر از اتاق خواب خودم از فرط وحشت و درد جیغ بکشند و بوی سوختن بدن آنها چنان فضا را بگیرد که چشمان من هم بسوزد. من هرگز نمی‌توانستم تصور کنم یک بیمارستان وقتی تبدیل به یک کمپ استقرار آوارگان شود چطور به نظر خواهد رسید.»

او بیان کرد: «بدتر از همه اینها این است که هرگز نمی‌توانستم تصور کنم که دولت من دارد تسلیحات و اعتباراتی را که باعث تداوم این کشتار وحشتناک،‌ آن هم نه برای یک هفته یا یک ماه، بلکه برای نزدیک به کل یک سال، می‌شود را تامین می‌کند.»

او گفت: «برای مصلحت فلسطینی‌ها، برای مصلحت ایالات متحده آمریکا، برای مصلحت اسرائیل، برای مصلحت یهودیت، و در واقع برای مصلحت قوانین بین‌المللی و کل بشریت لطفا تسلیح اسرائیل را متوقف کنید.»

پزشکانی که در کنفرانس مطبوعاتی مذکور صحبت کردند گفتند این محدودیت‌های رژیم صهیونیستی بوده که نمی‌گذاشته آنها و همکارانشان داروهای به شدت مورد نیاز از جمله مسکن را به جهت رفع درد و رنج مجروحین به دست بیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha