• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403053121743
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

بانوان ایرانی نماد معرفت هستند

بانوان ایرانی نماد معرفت هستند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، دختران و زنان ایرانی را نماد ایستادگی، معرفت و استعداد دانست و افزود: حضور با حجاب بانوان ایرانی در عرصه های بین المللی، تیری به قلب دشمنان اسلام و ایران اسلامی است.

اسدالله عباسی امروز، ۳۱ مردادماه در جلسه کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس استان گیلان که با حضور سردار عبدالله ملکی، مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور برگزار شد، با اشاره به نقش بانوان در دوران دفاع مقدس و سربلندی ایران اسلامی در میادین مختلف و عرصه های گوناگون با تأسی از حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: زن ایرانی توانست به رغم فرهنگ غربی در دوران ستمشاهی، خود را به شرافت و طهارت مطلوب اسلام نزدیک کند و این یک افتخار بزرگ است.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام و بعد از آن نهضت امام راحل(ره) به بانوان در جامعه عزت بخشید، افزود: نقش بانوان در صدر اسلام، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در حال کنونی بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید به آن توجه شود.

استاندار گیلان هدف دشمن استکباری را سست کردن بنیان خانواده با محوریت زنان دانست و بیان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی با ساخت فیلم‌های ماهواره‌ای در تلاشند فضای جامعه را به سمتی سوق دهند که نقش بانوان در جامعه را روز به روز کمرنگ تر کنند، ولی دختران و زنان این مرز و بوم همواره دشمن را ناکام گذاشتند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نقش بی بدیل بانوان در حفظ و استحکام خانواده و نظام مقدس جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در طول ۴۵ سال گذشته انواع جنگ‌های نرم و فرهنگی علیه کشور به ویژه بانوان توسط استکبار انجام شد تا فضای جامعه و زنان ما را دچار انفعال کند، ولی فطرت ملت ایران و زنان ایرانی با عفاف و پاکدامنی و عزت آمیخته شده است.

وی‌ مادران و همسران شهدا و رزمندگان و بانوان رزمنده و جانباز را دانشگاه معرفت و ایثار دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش باید خاطرات و وصیت‌نامه های مادران شهدا را با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گردآوری کرده و در مدارس و حتی دانشگاه‌ها تدریس کنند.

استاندار گیلان دختران و زنان ایرانی را نماد ایستادگی، معرفت و استعداد دانست و افزود: وقتی یک بانوی ورزشکار ایرانی با داشتن حجاب در آوردگاه جهانی و المپیک افتخارآفرینی کرده و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را برافراشته می‌کند، تیری به قلب دشمنان اسلام و ایران اسلامی است.

عباسی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بانوان در مسندهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی نقش آفرینی بسیار زیادی داشتند، تصریح کرد: دین مبین اسلام و جمهوری اسلامی ایران تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان گشود و ثابت شد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه بود و شریف بود و در عین حال در متن جامعه و در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی کرد و سپس فتوحات بزرگ را به ارمغان آورد.

وی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) را نماد بانوی در تراز دین مبین اسلام دانست و ادامه داد: حضرت زینب(س) ظلم و ستم علیه اهل بیت(ع) را با خطبه‌های رسای خود نمایان کرد و اکنون هم بانوان در پیاده‌روی اربعین باید زینب وار همین امر را اجرایی کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین اتحاد و همدلی میان ملت‌های مسلمان را بیشتر می‌کند، گفت: کنار هم قرار گرفتن مسلمانان از هر قوم و نژاد و عزاداری ها، مرثیه سرایی ها و مهربانی ها و فداکاری های آنها در طول مسیر کربلا، این یکدلی و اتحاد را مضاعف می کند.

وی با اشاره به حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف در این حماسه عظیم، بیان کرد: پیروان تمامی ادیان و مذاهب با شوق وصف ناپذیری در پیاده روی اربعین شرکت کرده و عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهند.

عباسی با تاکید بر جهاد تبیین درخصوص نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای تامین امنیت پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: پیاده روی اربعین و حضور میلیونی مردم در این حرکت عظیم، این حقیقت را نشان می دهد که پس از گذشت قرن ها امروز سیره و منش اباعبدالله الحسین(ع) الگوی ملت های جهان شده؛ چنانکه مردم مظلوم فلسطین و غزه راه این امام همام را الگوی خود قرار داده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha